شناسهٔ خبر: 97482 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل نقل اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

افزایش ۱۵ درصدی جابجایی مسافر در ۵ ماهه ابتدایی سال در کهگیلویه و بویراحمد

حمل نقل معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد از افزایش جابه‌جایی مسافران برون استانی و درون استانی در ۵ ماهه نخست امسال از پایانه‌های مسافربری این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کهگیلویه و بویراحمد)معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد از افزایش جابه‌جایی مسافران برون استانی و درون استانی در ۵ ماهه نخست امسال از پایانه‌های مسافربری این استان خبر داد.

"عابد محمدی" گفت: رقم مجموع مسافرهای جابه‌جا شده از طریق شرکت‌های مسافربری استان کهگیلویه و بویراحمد در ۵ ماهه امسال ۲۵۹ هزار نفر ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: در مردادماه امسال، جابه‌جایی مسافر درون استانی با ثبت جابه‌جایی ۵۰ هزار مسافر نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهشی ۷ درصدی داشت.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در مرداد ماه سال گذشته ۵۴ هزار مسافر از این استان جابجا شدند.

محمدی تصریح کرد: در ۵ ماهه نخست سال گذشته ۲۲۵ هزار مسافر از پایانه های مسافربری استان کهگیلویه و بویراحمد جابجا شده بودند.

وی ادامه داد: حدود ۷۰ درصد جابجایی مسافران با خودرو سواری و ۳۰ درصد بوسیله مینی بوس بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: عمر ناوگان عمومی اتوبوس استان جوان است بطوریکه در سطح کشور میانگین عمر ناوگان اتوبوسی ۱۲.۸۰ سال و در این استان حدود ۱۰ سال است.

محمدی اظهار کرد: به دلیل شرایط کرونایی و رعایت فاصله گذاری، فروش بلیت در استان کهگیلویه و بویراحمد بصورت اینترنتی و وب کیوسک انجام می شود.

محمدی بیان کرد: برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، خودروهای سواری ظرفیت خود را به سه مسافر کاهش داده و اتوبوس‌های مسافربری نیز با ۵۰ درصد ظرفیت با توجه به چیدمان صندلی ها تردد می‌کنند.

وی تصریح کرد: ۷۰۰ دستگاه خودرو سواری و ۸۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس در سطح استان کار جابجایی مسافران را انجام می دهند.