شناسهٔ خبر: 97526 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مسيل کن برای پيشگيری از آب‌گرفتگی سطوح پروازی مهرآباد لايروبی شد

فرودگاه مهرآباد رييس اداره خدمات فرودگاهی فرودگاه بين الملی مهرآباد از انجام عمليات‌ لايروی مسيل کن به منظور پيشگيری از آب‌گرفتگی سطوح پروازی اين فرودگاه در فصل بارندگی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رزاقی با اشاره به ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه ویژه فصول پاییز و زمستان گفت: در این راستا و پیش از فرا رسیدن فصل پاییز، عملیات لایروبی مسیل کن به منظور پیشگیری از آب گرفتگی احتمالی سطوح پروازی فرودگاه مهرآباد انجام شد.  

وی افزود: محدوده انجام این عملیات لایروبی از بزرگراه شهید لشکری تا بزرگراه فتح و در دو فاز مجزا و بازه زمانی ۱۵ روزه از دوم تا هفدهم شهریورماه ۱۴۰۰ انجام شد.

به گفته رزاقی، این پروژه توسط عوامل شهرداری تهران و با به کارگیری ادوات و تجهیزات مربوطه و تحت نظارت عوامل اداره خدمات فرودگاه مهرآباد با هدف پاکسازی بستر مسیل به منظور پیشگیری از وقوع سیلاب‌های احتمالی در فصول بارندگی و ارتقای ضریب ایمنی سطوح پروازی در نیمه دوم سال صورت پذیرفت.

رزاقی ادامه داد: در این راستا روزانه ۳۰ سرویس نخاله از رودخانه پل کن به بیرون از محوطه فرودگاه انتقال داده شد.

به گزارش روابط عمومی فرودگاه بین المللی مهرآباد، وی در پایان از همکاران اداره خدمات عمومی و اداره حراست فرودگاه مهرآباد، نیروهای انتظامی و نظامی به دلیل ارائه مجوزهای لازم جهت تردد ادوات و تجهیزات تشکر و قدردانی کرد.