به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیان اینکه طی یک سال گذشته از نرم افزارها و سامانههای مختلفی در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک رونمایی و بهرهبرداری شده است، گفت: یکی از این سامانهها، سامانه ارزیابی روسازی راهها است که از تکنولوژی روز دنیا در آن بهره گرفته شده و این تکنولوژی منحصر به فرد، در میان کشورهای منطقه تنها در اختیار شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.
کیانپور با اشاره به اینکه استفاده از این تکنولوژی حدود ۵۰ درصد کاهش هزینههای برداشت اطلاعات و ارزیابی جادههای کشور را به همراه دارد افزود: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با حمایت همه جانبه از طرحهای دانش بنیان موفق شده با طراحی و بهینه سازی این سامانه، ۶۰ درصد نسبت به محصول خارجی صرفهجویی ارزی برای کشور به همراه داشته است.
وی اضافه کرد: این سامانه منطبق با استانداردهای ملی و بینالمللی، به منظور ارزیابی خرابیهای سطحی، تعیین و تحلیل ناهمواری بینالمللی راهها IRI، تعیین وضعیت اصطکاک و مقاومت لغزشی راهها تهیه شده و آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک این سامانه را به امکانات با ابزار دقیق تجهیز کرده است.
وی با اشاره به اینکه این سامانه هماکنون در شهرها و راههای اصلی کشور به کار گرفته شده است تصریح کرد: معابر اصلی و دورن شهری کلانشهر تهران و مشهد با سفارش شهرداری این شهرها برای معابر اصلی و فرعی استفاده شده و معابر اصلی تهران و مشهد توسط آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک مورد پایش دقیق قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به عملکرد دفتر مهندسین مشاور و ارزیابی روسازی راههای شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک طی یک سال اخیر گفت: بروزرسانی وضعیت رویه شبکه راههای کشور و توسعه و پشتیبانی سامانه مدیریت روسازی (PMS) در راههای شریانی کشور، برداشت مکانیزه و تحلیل هوشمند اطلاعات سطح روسازی شبکه معابر شهر تهران ( دوره سوم) در ۴ هزار کیلومتر- خط از معابر بزرگراهی و اصلی، پروژه تهیه شناسنامه فنی پل (پروژههای استانی) و توسعه سامانه مدیریت پل و ابنیه فنی (سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای)، انجام ۱۳ پروژه مطالعات ژئوفیزیک در حوزه شناسایی ساختارهای زیرسطحی و ارزیابی ناهمواری در فرآیند تحویل موقت محورهای شریانی و فرعی کشور در ۳۰ محور به طول مجموع یک هزار ۵۹۱ کیلومتر-خط از مواردی است که میتوان به آن اشاره کرد.
به گزارش شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، کیانپور با اشاره به دیگر مطالعات انجام شده در دفتر مهندسین مشاور و ارزیابی روسازی راههای این شرکت افزود: مطالعه بهسازی و اندازهگیری ظرفیت باربری در ۵ فرودگاه کشور، مطالعه بهسازی در ۴ محور برونشهری و شهری به طول ۵۰۰ کیلومتر-خط و نیز برگزاری سمینارهای متنوع آموزشی برای دستگاههای اجرایی از جمله اقدامات این دفتر طی یک سال اخیر بوده است.