شناسهٔ خبر: 97572 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرد:

روشن بودن موتور سیستم ایمنی نگهداری راههای مواصلاتی استان آذربایجان غربی

ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از روشن بودن موتور سیستم ایمنی نگهداری راههای مواصلاتی استان استان با اجرای طرح های گسترده راهداری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در جلسه با حضور پلیس راه استان ضمن اظهار رضایت از اقدامات انجام یافته در حوزه راهداری استان طی سال های اخیر اظهار داشت: تا پایان تیر ماه سال جاری افزون بر ۱۸۶ کیلومتر عملیات آسفالت در محورهای مواصلاتی استان اجرا شده است که  از این مقدار نزدیک به ۶۵ کیلومتر مربوط به آسفالت گرم ، ۱۰ کیلومتر مربوط به ماسه آسفالت ، بالغ بر ۵۸ کیلومتر مربوط به لکه گیری و افزون بر ۵۳ کیلومتر مربوط به عملیات درزگیری را شامل می شود.

 ارسلان شکری ادامه داد : در این مدت ۵۰ کیلومتر عملیات آسفالت در بزرگراه ، افزون بر ۳۴ کیلومتر در راههای اصلی ، نزدیک به ۴۵ کیلومتر در راههای فرعی ، ۹ کیلومتر در راههای روستایی انجام شده و همچنین بالغ بر ۲۷ کیلومتر عملیات آسفالت در محورهای استان بصورت امانی و ۲۱ کیلومتر نیز به صورت مشارکتی به اجرا در آمده است.

وی ضمن تاکید بر روشن بودن موتور سیستم ایمنی نگهداری راههای مواصلاتی استان آذربایجان غربی اذعان داشت: اجرای نهضت سراسری لکه گیری و روکش آسفالت راهها از ابتدای سال جاری تا کنون در محورهای اصلی و روستایی 212 کیلومتر عملیاتی شده و متعاقبا نیز ادامه خواهد داشت.

شکری با اشاره به اقدامات اداره ایمنی راهها و حریم گفت: در راستای ایمن سازی محورهای مواصلاتی استان طبق روال سال های گذشته امسال نیز تداوم داشته و تاکنون 3 هزار کیلومتر در محورهای مواصلاتی استان خط کشی شده است.

وی افزود: در بحث نصب حفاظ و علایم ایمنی به میزان 25 میلیارد تومان در مسیر بازرگان و 8 میلیارد تومان در مسیر  سلماس – خوی و نزدیک 40 میلیارد تومان برای نیوجرسی قرارداد بسته شده است.