شناسهٔ خبر: 97573 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون توسعه مديريت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی:

رفع مشکلات مسکن کارمندان وزارت راه و شهرسازی تا پایان امسال/مطالبات پیمانکاران راه‌های روستایی پرداخت می‌شود

نشست معاون توسعه مديريت و منابع انسانى با مديران كل راه و شهرسازى و مديران توسعه استان ها معاون توسعه مديريت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی ضمن ارایه بخشی از اقدامات انجام شده در بیش از یکسال فعالیت در وزارتخانه از رفع مشکلات مسکن کارمندان وزارت راه تا پایان امسال و پرداخت مطالبات پیمانکاران راه‌های روستایی با بهره‌مندی از اطلاعات استان‌ها، خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نعمت‌الله ترکی معاون توسعه مديريت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی یکشنبه ۲۱ شهریور در نشست با مدیران کل راه و شهرسازی و مدیران توسعه منابع و نیروی انسانی استان‌ها به ارایه نکاتی پرداخت. وی بر حل مشکلات مطرح شده توسط استان‌ها تاکید کرد و خواستار همراهی استان‌ها در حل و فصل مسائل پیش‌رو شد.

معاون توسعه مديريت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: از تیرماه سال گدشته با شعار توسعه‌محوری، تحول‌خواهی و آینده‌نگری سرخط‌‌هاو سرمشق‌ها تدوین شد و از همان زمان، اصلاح ساختار و چارت سازمانی هم در ستاد وزارتخانه، شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه و استان‌ها، پیشنهاد شد و در دستور کار قرار گرفت. مقرر شد تا در همفکری با استان‌ها، اصلاحات ساختاری موردنیاز، بررسی و با جمع‌اوری آرا سازمان‌ها و استان‌ها به سازمان امور استخدامی ارایه شود. با توجه به  اینکه اصلاح ساختار در وزارت راه و شهرسازی در حیطه وظایف سازمان امور استخدامی است پیشنهادها به سازمان امور استخدامی ارایه می‌شود که اینکار در حال انحام است و تا قبل از اتمام سال به نتیجه می‌رسد.

استقرار شایسته‌سالاری و انتصاب نیروی انسانی کارآمد در وزارت راه و شهرسازی

ترکی بر شایسته‌سالاری، انتصاب و جذب نیروهای انسانی توانمند، تاکید کرد و افزود: از سال گذشته تا کنون، شایسته‌سالاری مبنای کار قرار گرفت و بر همین اساس، سامانه خوداظهاری و ثبت اطلاعات فردی برای جذب نیروهای انسانی توانمند راه‌اندازی شد. همچنین آموزش نیروی انسانی در دستور کار قرار گرفت.

وی رسیدگی به معیشت، مسکن، رفاه کارکنان و بهره‌مندی از حقوق آنها رابه همراه افزایش رضایتمندی از دیگر اقداماتی برشمرد که اجرایی شد و یادآوری کرد: تمامی مطالبات کارکنان حوزه ستادی و شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه و همچنین استان‌ها در سال گذشته پرداخت شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از دیگر اقدامات انجام شده را استقرار نظام بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد عنوان کرد و گفت: ۶ گام راهبردی و اساسی برای استقرار نظام بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد تدوین شد که ۳ گام آن نهایی شد و ۳ گام دیگر مربوط به استان‌ها در نیمه دوم امسال تدوین و نهایی خواهد شد که اینکار در حوزه مالی شروع می‌شود تا نظام استقرار بودجه‌ریزی به سرانجام برسد.

رفع دغدغه تبدیل وضعیت کارکنان و نیروهای ایثارگر

ترکی همچنین از رفع دغدغه تبدیل وضعیت کارکنان و نیروهای ایثارگر خبر داد.

وی خطاب به مدیران استانی گفت: مدیران در ارایه اطلاعات مربوط به استان در خصوص پست‌های پرسنلی و جذب همکاران، همچنین پست‌های بلاتصدی کارشناسی و همچنین با تصدی، درنگ نکنند و همگی را به ستاد وزارتخانه اعلام کنند.

راه‌اندازی سامانه جامع ارایه خدمات

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تا پایان ۱۴۰۰در کل مجموعه وزارت راه و شهرسازی نباید کارمندی بدون مسکن باقی بماند و این مهم شامل مجموعه ستادی و استان‌ها می‌شود.

ترکی همچنین از طراحی سامانه جامع نرم‌افزارهای اداری، مالی، و پشتیبانی به صورت سراسری در ستاد وزارتخانه و استان‌ها خبر داد و گفت: استان‌ها  در این خصوص، نظرات خود را ارایه بدهند.

وی بخش دیگری از صحبت‌های خود از حل مشکلات ساختمان‌های اداری برخی از استان‌ها خبر داد و گفت: جلساتی با سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص ساختمان‌های اداری و مشکلات استان‌ها برگزار شده است و در حال رسیدگی به  این موضوع هستیم.

پرداخت مطالبات پیمانکاران راه‌های روستایی در دستور کار

ترکی بر پرداخت مطالبات پیمانکاران راه‌های روستایی تاکید کرد و افزود: در بودجه ۱۴۰۰ منابع خوبی در حوزه راه‌های روستایی لحاظ شده است و با جلسات مشترکی که با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سازمان برنامه و بودجه کشور، برگزار شد پرداخت مطالبات پیمانکاران راه‌های روستایی مورد تاکید قرار گرفت. به همین منظور، ضرورت دارد تا ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها مطالبات پیمانکاران را در استان‌های خود ظرف مدت یک هفته به ستاد بر اساس فرمت ارایه شده، گزارش کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی طرح جامع منابع انسانی در مجموعه وزارت راه و شهرسازی را از دیگر اقدامات در دستور کار برشمرد و اعلام کرد: طرح جامع منابع انسانی در دستور کار قرار گرفته و هدف‌گذاری شده است. این طرح با بررسی و تعیین نقاط قوت، چالش‌ها، برنامه‌ها و زمانبندی اجرا آماده شده و تا پایان هفته نهایی خواهد شد.

ترکی در خصوص یکسان‌سازی در ارایه خدمات رفاهی کارکنان وزارت راه و شهرسازی نیز توضیح داد: طرح یکسان‌سازی ارایه خدمات رفاهی به کارکنان وزارت راه و شهرسازی تدوین شده است که پس از تایید وزیر راه وشهرسازی ابلاغ خواهد شد.