شناسهٔ خبر: 97591 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه خبر داد؛

کاهش ۱۶ درصدی تعداد تصادفات منجر به فوت / فرهنگ سازی نیاز اصلی کاربران جاده‌ای

کرمانشاه - کرمی مدیر کل مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت:از ابتدای سالجاری تا کنون ۱۶.۵ درصد تعداد تصادفات منجر به فوت در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه کمتر شده و فرهنگ سازی و آموزش در زمینه ترافیک، موثرترین راهکار کاهش میزان تصادفات است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه)، فریبرز کرمی اظهار داشت: انسان، خودرو و جاده فاکتورهایی است که بارها و بارها در ارتباط با تصادفات جاده ای درباره آنها شنیده ایم.  انسان یکی از عوامل اصلی وقوع حوادث جاده ای می باشد با توجه به افزایش روز افزون تصادفات جاده ای و علیرغم تمامی تلاشی های شبانه‌ - روزی این اداره کل در ایمن سازی محور های مواصلاتی متاسفانه باز هم شاهد تصادفات کاربران جاده ای هستیم.

وی گفت: در سال گذشته تعداد تصادفات منجر به فوت ۱۱۵ تصادف بوده که در سالجاری به ۹۶ تصادف رسیده است که در مقایسه با سال گذشته کاهش ۱۶.۵ درصدی داشته است.

کرمی افزود: دو عامل اصلی در تصادفات جاده ای استان کرمانشاه، سرعت و سبقت غیر مجاز است.

کرمی عنوان کرد: تعداد افراد جانباخته طی ۵ ماهه سالجاری ۱۲۷ نفر است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش نداشته است.

کرمی با تاکید بر لزوم اتخاذ رویکرد فرهنگ محوری در حوزه ترافیک، خاطر نشان کرد: در جهت کاهش میزان تصادفات، اقدامات مختلفی می تواند موثر باشد اما ارتقای فرهنگ ترافیک و فرهنگ سازی در این زمینه، یکی از موثرترین راهکارها جهت پیشگیری از وقوع تصادفات محسوب می شود که باید توجه ویژه ای به این مقوله اثربخش بشود.

وی در پایان خواستار بسیج همگانی جهت برنامه ریزی مناسب و دقیق در کاهش تصادفات و تلفات جاده ای از سوی تمامی اقشار جامعه و مسئولین امر شد و عنوان نمود: هریک از ما باید در جهت اعتلای فرهنگ ایمنی و رعایت قوانین و مقررات بکوشیم تا شاهد کاهش سوانح جاده ای باشیم.