شناسهٔ خبر: 97614 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

زیرساخت‌های سازمان صنایع دریایی برای تولید موتورهای دریایی چهارزمانه بررسی شد/ تدوین طرح بازرگانی و فنی در دستور کار کمیته‌ مشترک سازمان بنادر و سازمان صنایع دریایی/ آمادگی سازمان بنادر برای ارایه تسهیلات ساماندهی شناورهای سنتی

نشست بررسی توانمندی‌ها و زیرساخت‌های شرکت‌های زیرمجموعه سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع نشست بررسی توانمندی‌ها و زیرساخت‌های شرکت‌های زیرمجموعه سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع، برای تولید و یا مونتاژ موتورهای دریایی چهارزمانه، با حضور جلیل اسلامی؛ معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی و منوچهر علی‌پور؛ معاون بازرگانی سازمان صنایع دریایی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست دو جانبه مذکور در چاچوب آیین‌نامه هیات دولت مبنی بر ممنوعیت ثبت شناور با موتور دوزمانه و ثبت آنها صرفا با موتور چهارزمانه، صورت گرفت.

در این نشست، ابتدا گزارشی از برنامه‌ها و زیرساخت‌های شرکت‌های تابعه سازمان صنایع دریایی مبنی بر "قابلیت‌های این سازمان در حوزه تولید موتورهای بنزینی برون نصب دریایی"؛ "مطالعات بومی‌سازی موتورهای ۲۰۰، ۱۰۰ و ۶۰ اسب بخار" و "ظرفیت‌سنجی، تولید انبوه و فروش محصولات" ارائه شد.

سازمان بنادر و دریانوردی، در راستای سه مصوبه دولت و مجلس شورای اسلامی در راستای "ساماندهی شناورهای سنتی"؛ "هویت‌دار کردن شناورهای فاقد هویت" و "ثبت شناورهای با موتورهای چهارزمانه"، آماده همکاری و ارایه تسهیلات است. 

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، رویکردهای اصلاحی و توسعه‌ای اخیر دولت در حوزه شناورهای سبک با هدف ایجاد تغییر فرهنگ میان مردم و حفظ حاکمیت دریایی و نزدیک شدن به بازارهای رقابتی منطقه در دستور کار قرار گرفته است، همچنین در این راستا کمیته‌ای مشترک بین دو سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان صنایع دریایی، تشکیل شد. این کمیته مشترک، متشکل از دو تیم فنی و بازرگانی است تا طرح تجاری و بازرگانی متناسب سازمان صنایع دریایی را برای ارائه به کمیته وجوه اداره شده سازمان بنادر، تدوین کند.