شناسهٔ خبر: 97616 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

تعمیر ۸ فروند شناور خدماتی در ۵ ماهه نخست سال جاری

تعمیر ۸ فروند شناور خدماتی در ۵ ماهه نخست سال جاری طی پنج ماهه نخست سال جاری ۱۳ دستگاه موتور اصلی و دیزل ژنراتور مربوط به ۸ فروند شناور ملکی مجتمع بندری امام خمینی(ره) با اتکا بر توان و تخصص نیروهای بومی تحت تعمیرات اساسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، افزایش عمر مفید شناورها، ارتقاء قابلیت اطمینان شناورها در عملیات‌های مرتبط، کاهش انرژی مصرفی در تولید قدرت و افزایش راندمان شناورها به واسطه انجام تعمیرات اساسی موتوری، کمک به حفظ، تمدید و یا دریافت گواهینامه ایمنی و موتوری و افزایش شاخص آماده به‌کاری شناورها و در نتیجه ارتقاء توان خدمات عملیاتی از مزایای تعمیرات توسط مهندسان داخلی است. 

همچنین بر اساس پایش‌های دستگاه نظارت فنی، تعمیرات اساسی موتورهای رانش یدک‌کش اُحد پس از  تأمین قطعات، انتخاب تیم تعمیراتی ماهر و واجد صلاحیت در دستور کار قرار گرفت. این پروژه تعمیراتی با هزینه‌ای معادل ۶۰ میلیارد ریال، با صرف زمان ۳۰۰۰ نفر/ساعت و با بهره‌گیری از دانش، مهارت و تجربه نیروی انسانی متخصص بومی تحت نظارت و هدایت کارشناسان اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات دریایی به انجام رسید.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، پروژه تعمیراتی شناور قیام ۵ نیز با صرف زمان ۱۱۰۰ نفر ساعت و بهره‌گیری از دانش، مهارت و تجربه نیروی انسانی متخصص بومی تحت نظارت و هدایت کارشناسان تعمیر و نگهداری تجهیزات دریایی به انجام رسید.