شناسهٔ خبر: 97712 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

اجرای ۲ پروژه بزرگ عمرانی در بندر بوشهر

اجرای ۲ پروژه بزرگ عمرانی در بندر بوشهر احداث موج شکن‌های طرح توسعه بندر کنگان و ایجاد ۲۰۰ متر اسکله تجاری بندر دیر توسط اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر دنبال می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، یکی از پروژه‌های بندر بوشهر، احداث موج شکن‌های طرح توسعه بندر کنگان است که از مطالبات جدی مردم بوده و تاثیر بسزایی در صنعت دریانوردی منطقه و استان خواهد داشت.

این پروژه شامل اجرای موج شکن شرقی به طول ۱۳۵۰ متر طول و موج شکن غربی به طول ۴۴۰ متر طول و برچیدن ۲۰۰ متر طول موج شکن موجود است، همچنین اجرای راه آسفالتی روی موج شکن‌ها تهیه و نصب بولارد و روشنایی روی دو موج شکن اجرا خواهد شد. 

این پروژه با هزینه‌ای بالغ بر ۱۶۵ میلیارد تومان در حال حال اجرا است که با اتمام آن مساحت حوضچه بندر کنگان از ۸ هکتار به ۳۶ هکتار و عمق دهانه از ۴ متر به ۶ متر  افزایش پیدا می‌کند.

دیگر پروژه اداره کل بندر بوشهر، احداث ساختمان اداری و آسایشگاه یگان حفاظت بنادر دیر و کنگان است که با مساحت ۲۸۵ متر مربع در یک طبقه و با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان در حال انجام است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، همچنین فاز مطالعاتی پروژه احداث ۲۰۰ متر اسکله تجاری بندر دیر با اعتبار ۲۳۰ میلیون تومان به پایان رسیده و هم‌اکنون در حال انجام فرآیندهای اداری جهت انجام مناقصه است؛ این پروژه در مجموع شامل احداث۳۰۰ متر اسکله است که برای شناورهای تا ۲۰۰۰ تن طراحی شده است.