شناسهٔ خبر: 97727 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

طی حکمی از سوی وزیر راه و شهرسازی

مهدی غضنفری به سمت دستیار ویژه وزیر منصوب شد

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی مهدی غضنفری را به سمت دستیار ویژه وزیر منصوب کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی طی حکمی  مهدی غضنفری را به سمت دستیار ویژه وزیر منصوب کرد. در متن این حکم آمده است: 

«نظر به تعهد ولایی و سوابق کلان علمی و اجرایی جنابعالی؛ بموجب این حکم شما را به سمت «دستیار ویژه» منصوب می‌نمایم.

امید است با اتکال به الطاف الهی، اهتمام به عدالت‌محوری، روحیه انقلابی، مردم‌داری، پاکدستی و فسادستیزی، قانون‌مداری و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و استعدادهای بالقوه وزارتخانه اهتمام ویژه داشته و با تمتع از تجارب خویش و در چهارچوب قوانین و مقررات و در راستای تحقق آرمان‌های نظام اسلامی به ویژه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی؛ بمنظور ایفای بهینه و مطلوب وظایف محوله موفق و موید باشید. »

لازم به ذکر است، مهدی غضنفری (۱۳۳۹ در الیگودرز) وزیر صنعت، معدن و تجارت در دولت دوم محمود احمدی‌نژاد بود. او سابقه تدریس در مدارس این شهر به عنوان معلم را دارد. او همچنین عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران نیز می‌باشد.غضنفری از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۳ رئیس دانشکده مهندسی صنایع- دانشگاه علم و صنعت ایران بود و سال‌های ۱۳۸۸–۱۳۸۴ در سمت معاون وزیر بازرگانی و رئیس کل سازمان توسعه تجارت مشغول به کار بود.
وی در سال ۱۳۸۸ و توسط محمود احمدی‌نژاد به عنوان وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت بازرگانی به مجلس شورای اسلامی معرفی و در روز ۱۲ شهریور همان سال با کسب اکثریت آرا انتخاب شد. غضنفری بعد از ادغام دو وزارتخانه بازرگانی و صنایع و معادن از سوی احمدی‌نژاد به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت معرفی شد و وی در تاریخ ۱۲ مرداد ۱۳۹۰ با ۲۱۸ رأی موافق، ۲۰ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع وزیر صنعت، معدن و تجارت شد.

وی مدرک دکترای خود را در سال ۱۳۷۵ در رشته مهندسی صنایع-برنامه‌ریزی تولید از دانشگاه NSW، سیدنی، استرالیا اخذ کرد. موضوع پایان‌نامه وی برنامه‌ریزی تولید سلسله مراتبی با اهداف چندگانه تحت شرایط نااطمینانی بود. او هم چنین دارای مدرک کارشناسی ارشد و کارشناسی مهندسی صنایع از دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر و دانشگاه علم و صنعت ایران است.