شناسهٔ خبر: 97742 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با اعتباری برابر ۴۰ میلیارد ریال انجام شد؛

اجرای پنج کیلومتر روکش آسفالت در محور خان آباد-رازقان شهرستان زرندیه

خان آباد-رازقان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از اتمام عملیات اجرایی پنج کیلومتر روکش آسفالت در محور خان آباد - رازقان شهرستان زرندیه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان مرکزی)، مهرداد جهانی با اشاره به بهره‌برداری از سه پروژه روکش آسفالت در شهرستان زرندیه طی هفته دولت، از اجرای پنج کیلومتر روکش آسفالت دیگر در محور خان آباد - رازقان شهرستان زرندیه در شهریور ماه سال جاری خبر داد.

وی اذعان داشت: در راستای ایجاد بستری مناسب برای تردد کاربران جاده‌ای در راه‌های حوزه استحفاظی شهرستان زرندیه و تأمین مطالبات مردمی برای برخورداری از راهی ایمن، بهسازی و روکش آسفالت در پنج کیلومتر از محور خان آباد - رازقان اجرا و به بهره‌برداری برداری رسید.

جهانی خاطر نشان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه، از ابتدای سال‌جاری تاکنون (در بازه زمانی شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰) در حوزه استحفاظی شهرستان زرندیه به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال پروژه روکش آسفالت در محورهای خان آباد - رازقان ، راه دسترسی مامونیه به آزادراه ساوه-تهران، زاویه-اخترآباد و ساوه-بوئین زهرا اجرا شده است که این اقدام جهادی نشان از عملکرد مطلوب در راستای نگهداری از راه‌های آن شهرستان دارد.

ایمن سازی محور ساوه-بوئین زهرا و محور قدیم ساوه-تهران نیز از دیگر اقداماتی است که به گفته جهانی با استفاده از ماشین‌آلات راهداری توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان زرندیه در حال انجام است که در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون (در بازه زمانی ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰) بیش از نه کیلومتر شیب شیروانی اجرا شده است.

وی افزود: برای ارتقای ایمنی در تقاطعات همسطح نیز گفتنی است با پیگیری‌های به عمل آمده بزودی در دو تقاطع خشکرود-بوئین زهرا و حسین آباد-خشکرود شهرستان زرندیه نیز اجرای روشنایی نقطه‌ای به بهره‌برداری خواهد رسید.