شناسهٔ خبر: 97754 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

پایش و ارزیابی ۷۳ هزار کیلومتر از شبکه‌ راه‌های کشور/زائران اربعین حسینی به مرزهای زمینی مراجعه نکنند/انجام تست کرونا از مسافرین ورودی ایرانی و خارجی در بدو ورود به کشور

افتتاح جاده هشتگرد-طالقان و آغاز عملیات ۱۴۸۸ واحد مسکن ملی تاکید بر بسته بودن مرزهای زمینی کشور در اربعین، انجام تست کرونا ازمسافران ورودی ایرانی و خارجی در بدو ورود به کشور، پایش و ارزیابی ۷۳ هزار کیلومتر از شبکه‌ راه‌های کشور بخشی از مهترین اخبار حوزه حمل و نقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخبار حوزه حمل ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

زائران اربعین حسینی به مرزهای زمینی مراجعه نکنند

داریوش امانی در جریان سفر یک روزه به استان خوزستان و بازدید از پایانه مرزی شلمچه، گفت: هیچ‌یک از مرزهای زمینی کشور برای خروج زوار باز نیستند و طبق اعلام ستاد اربعین حسین تنها ۶۰ هزار نفر با استفاده از خطوط هوایی و طبق دستورالعمل های اعلام شده امکان حضور در مراسم اربعین را دارند. همچنین، تمامی مرزهای زمینی کشور بسته هستند و زائران اربعین حسینی به این مرزها مراجعه نکنند.

انجام تست کرونا از مسافرین ورودی ایرانی و خارجی در بدو ورود به کشور

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کرمانشاه، گفت: کرمانشاه از جمله استان‌های مرزی کشور است که دارای پایانه‌های مرزی فعالی در بخش مسافران و کالا است و شاید بیش از دیگر نقاط کشور با توجه به همجواری با کشور عراق نیازمند نظارت بر چگونگی رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه توسط اتباع خارجی است.

ضرورت احداث حدود ۳۲ هزار کیلومتر راه با اولویت روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار

معاون ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری گفت: احداث حدود ۳۲ هزار کیلومتر راه با اولویت روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار نیازمند اعتباری بالغ بر ۴۵۰ هزار میلیارد ریال است. خداداد مقبلی معاون ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، با بیان این مطلب افزود: بر اساس اطلاعات گردآوری شده در مجموعه اطلس راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار فاقد راه آسفالته، کل آبادیهای موجود در سطح کشور ۹۷ هزار و ۵۳۸ پارچه می باشد که از این تعداد ۳۹ هزار و ۴۶۵ پارچه آبادی دارای بالای ۲۰ خانوار بوده و از این تعداد نیز قریب به ۷۲۲۲ پارچه آبادی فاقدراه دسترسی کامل آسفالت به شبکه راه‌های کشور می‌باشند .همچنین برای اتصال روستاهای مذکور به شبکه راه‌های آسفالته کشور، احداث حدود ۳۲ هزار کیلومتر راه با اولویت روستاهای بالای ۱۰۰خانوار ضرورت خواهد داشت که نیازمند اعتباری بالغ بر ۴۵۰ هزار میلیارد ریال می‌باشد که در یک برنامه پنج ساله باید سالانه حداقل ۹۰ هزار میلیارد ریال در این حوزه پیش‌بینی اعتباری انجام شود.

پایش و ارزیابی ۷۳۰۰۰ کیلومتر از شبکه‌ راه‌های کشور

مجید کیانپور مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، گفت: با بهینه‌سازی نسل سوم " سامانه‌های ارزیابی روسازی راه‌ها" بیش از ۷۳ هزار کیلومتر از شبکه راه‌های کشور ارزیابی و پایش شد.

تکمیل سامانه جامع راهداری اقدام مهم سازمان راهداری برای امسال

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اقدامات شاخص حوزه راهداری در سال گذشته را اعلام کرد و گفت: در خصوص تیم واکنش سریع با قابلیت ثبت اطلاعات مشکلات جاده‌ای با اتصال به سامانه ۱۴۱ و ادارات شهرستان‌ها، همچنین تکمیل بخش ثبت اطلاعات فعالیت‌های روزانه راهداری و راه اندازی داشبورد گزارش گیری‌های متنوع و شناسایی و اولویت‌بندی دور جدید نقاط پر تصادف بر اساس دستورالعمل جدید از دیگر اقدامات شاخص راهداری در یکسال اخیر است.

نخستین جلسه هماهنگی راهداری زمستانی ۱۴۰۰ برگزار شد

با هدف تعامل و هماهنگی سراسری ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استانها در خصوص اجرای طرح راهداری زمستانی ، نشست ویدئو کنفرانسی با حضور معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مدیران کل و معاونان راهداری ادارات کل استانها برگزار شد .

تکمیل پل‌های عظیم بزرگراه در حال احداث ایلام- مهران

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از انجام آخرین مراحل احداث پل‌های عظیم بزرگراه ایلام- مهران خبرداد.