شناسهٔ خبر: 97782 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

کاهش دما در نوار شمالی کشور/ دریای خزر مواج است

امواج دريا طوفان کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام کاهش دما در نوار شمالی کشور از تداوم بارش‌های پراکنده در استان‌های ساحلی خزر خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز بیست‌وششم شهریور و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا روز یکشنبه در شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، مناطقی از استان گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و اردبیل، وزش باد شدید موقتی، رگبار پراکنده باران و گاهی رعدوبرق رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: از روز یکشنبه تا سه‌شنبه در ارتفاعات هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان در ساعات بعد از ظهر بارش پراکنده و خفیف و گاهی وزش باد اتفاق خواهد افتاد. روزهای جمعه و شنبه نیز به خاطر نفوذ جریانات پرفشار شمالی بر روی دریای خزر کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود. دریای خزر نیز از امروز بعد از ظهر تا صبح روز یکشنبه مواج و متلاطم است.

رفیعی گفت: امروز آسمان تهران صاف است و گاهی وزش باد را تجربه می‌کند  و فردا نیز شرایط جوی همینگونه است. بیشینه دما در تهران امروز ۳۵ درجه و کمینه دما ۲۲ درجه بالای صفر خواهد بود.

وی افزود: خنک‌ترین مرکز استان امروز صبح شهرکرد با دمای حداقل ۵ درجه بالای صفر گزارش شده است. گرمترین مرکز استان نیز دیروز اهواز با دمای حداکثر ۴۵ و بندرعباس با دمای حداکثر ۴۰ درجه بوده است.