شناسهٔ خبر: 97811 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اعلام کرد:

اجرای حکم قضایی رفع تصرف بیش از ۶ هکتار از اراضی ملی استان مازندران

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران از اجرای حکم قضایی برای رفع تصرف بیش از ۶ هکتار از اراضی ملی این استان و تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه شهرسازی (مازندران)،  جابر حسن زاده با اشاره به اقدامات انجام یافته در رفع تصرف اراضی ملی این استان، اظهار کرد: با تلاش‌های بعمل آمده ضمن تشدید در حفاظت اراضی و پیشگیری از وقوع تصرفات، نسبت به اجرای احکام قضایی از اراضی ملی اقدام و به بیت‌المال بازگردانده شد.

وی با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران پس از شناسایی تعرض به اراضی ملی این استان، اقدام به تنظیم شکواییه کرد گفت: احکام قضایی برای رفع تصرف ۶۰۳۹۸ مترمربع از اراضی دولتی اجرا شد و براین اساس ساخت و سازهای غیرمجاز در آن تخریب و نسبت به امحا آثار تصرف اقدام شد.

معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی استان مازندران ارزش این اراضی را بالغ بر ۳۰۰۰ میلیارد ریال بیان کرد و افزود: این حکم به دنبال پایش مستمر اراضی دولتی و در راستای تثبيت حقوق عمومی، ممانعت از تعرض به اراضی دولتی و بيت‌المال و جلوگیری از تخریب اراضی ملی صادر و اجرا شد. 

وی با بیان اینکه رسیدگی به موضوع زمین‌خواری یکی از اولویت‌های این اداره است اذعان داشت: اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران در راستای برخورد با پدیده زمین‌خواری و تخریب و تصرف اراضی ملی به سرعت عملیات قلع و قمع و رفع تصرف را با قاطعیت انجام می‌دهد.

 حسن زاده عنوان کرد: از مردم خواسته شده تا قبل از هرگونه ساخت‌و‌ساز، استعلام‌های لازم از دستگاه‌های ذی‌صلاح دریافت کنند تا ناخواسته و یا به ‌صورت عمدی به اراضی ملی تجاوز نکنند چرا که این موضوع ضمن تشکیل پرونده‌های قضایی و تخریب بنا‌های احداثی، آن ها را متحمل زیان میکند.