شناسهٔ خبر: 97866 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

هشدار دریایی سطح زرد:

افزایش ارتفاع موج در آب‌های جنوبی کشور

هشدار هواشناسی سازمان هواشناسی کل کشور درباره یک هشدار دریایی سطح زرد منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی کل کشور با انتشار یک هشدار دریایی سطح زرد از افزایش ارتفاع موج در آب‌های جنوبی کشور خبر داد. بر اساس این هشدار در روزهای دوشنبه ۲۹ شهریور تا اواخر وقت چهارشنبه ۳۱ شهریور، در آب‌های جنوبی کشور  وزش باد نسبتا شدید و افزایش ارتفاع موج رخ خواهد داد. و نوع مخاطره افزایش ارتفاع موج بین ۱تا ۱/۵ متر در سواحل و فراساحل خواهد بود. 

منطقه اثر این سامانه روز دوشنبه خلیج فارس و شرق دریای عمان، نواحی ساحلی و دور از ساحل خوزستان، بوشهر، غرب هرمزگان و سیستان و بلوچستان، روز  سه‌شنبه مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس و شرق دریای عمان، نواحی ساحلی و دور از ساحل بوشهر، غرب هرمزگان و سیستان و بلوچستان و روز چهارشنبه  مناطق شمالی و مرکزی خلیج فارس و شرق دریای عمان و نواحی ساحلی و دور از ساحل خوزستان، بوشهر و سیستان و بلوچستان بوده و اثر مخاطره آن احتمال غرق شدن شناگران و قایق های کوچک و احتمال آسیب دیدن شناورهای سبک، نیمه سنگین، قفس‌ها و تورهای صیادی است.

بنابراین احتیاط در شنا در سواحل و ممنوعیت در شنا در فراساحل، محدودیت تردد قایق های کوچک و شناورهای سبک و نیمه سنگین صیادی و رعایت احتیاط در صنایع فراساحل توصیه می‌شود.