شناسهٔ خبر: 97867 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مشاور اجرایی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران عنوان کرد:

آمادگی کامل ۶ فرودگاه برای انجام پروازهای اربعین/ همراهان زوار از حضور در فرودگاه خودداری کنند

فرودگاه مشهد مشاور اجرایی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از آمادگی کامل ۶ فرودگاه برای انجام پروازهای اربعین خبر داد.

 غلامرضا رستميان، مشاور اجرايي مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها وناوبری هوايی ايران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در تشریح اقدامات انجام شده برای اعزام زوار اربعین حسینی گفت: امسال طبق پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۶۰ هزار زائر در بازه زمانی ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهرماه از مسیر هوایی عازم مراسم معنوی راهپیمایی اربعین خواهند شد. 

وی با اشاره به آمادگی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برای پذیرایی از زوار اربعین افزود: ۶ فرود گاه امام خمینی (ره)، مشهد، اصفهان، شیراز، اهواز و تبریز برای اعزام زوار در نظر گرفته شده و تمام پیش‌بینی‌های لازم برای راحتی و رفاه مسافران در این بازه انجام شده است. 

حسینیان با تاکید بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های مقابله با کرونا گفت: تمام دستورالعمل‌های منتشر شده از سوی ستاد مقابله با کرونا در فرودگاه‌های کشور رعایت می‌شوند و این موضوع در ایام اربعین نیز کماکان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: زائران ارعین حسینی باید دو دوز واکسن دریافت کرده و کارت واکسن را به همراه داشته باشند. همچنین همراه داشتن نتیجه منفی تست PCR که حداکثر ۷۲ ساعت پیش از سفر انجام شده باشد، اجباری است.

مشاور اجرایی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در انتها گفت: طبق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا حضور همراهان و مستقبلین در فرودگاه‌های کشور ممنوع است، لذا از زوار اربعین درخواست داریم به تنهایی به فرودگاه مراجعه کنند و از همراهان این عزیزان نیز خواهش داریم که از مراجعه به فرودگاه خودداری کنند.