شناسهٔ خبر: 97921 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بررسی طرح بهینه اتصال کمربندی غربی دماوند و محور تهران- قائم شهر

جلسه در هشتمین جلسه شورای فنی معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران طرح بهینه اتصال کمربندی دماوند و محور تهران – قائم شهر و همچنین "طرح پژوهشی انواع روسازی های قابل اجرا روی لایه بتن غلطکی" مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، امیرحسین آزاددوار معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران از برگزاری دوره جدید،منظم و مستمر جلسات شورای فنی در این اداره کل با هدف به سرانجام رساندن تمام قرارداد مشاوران بلاتکلیف در سال های گذشته به لحاظ فنی و قراردادی و نهایی شدن طرح های نیمه تمام و شروع عملیات اجرایی تعدادی از این طرح ها خبر داد .

وی در ادامه در خصوص طرح اتصال کمربندی غربی دماوند به محور تهران قائمشهر گفت: این طرح قبلا مصوب شده بود اما سال گذشته کارخانه ایران پل در ابتدای کمربندی غربی جمع آوری شد و این امکان فراهم شد تا شعاع قوس های مسیر اصلاح و امکان بهینه سازی تقاطع فراهم شود. لذا در جلسه ای مشترک با حضور هر دو مشاور طرح قابلیت بهینه سازی در جهت افزایش ایمنی و کاهش هزینه و افزایش سرعت طرح بررسی و قابلیت انجام آن مورد تایید قرار گرفت.

وی همچنین انواع روسازی های قابل اجرا بر روی لایه های بتن غلطکی به منظور جلوگیری از ترک های انعکاسی و یا تاخیر به وجود آمده این ترک ها را از دیگر دغدغه های حوزه راهسازی برشمرد و گفت: اجرای بهینه، اقتصادی و مطابق با محیط و اقلیم زیستی مانع از هزینه کرد طی سال های آتی می شود، به همین منظور تمام پیشنهادهای ممکن برای افزایش زمان تاخیر در ترک های انعکاسی روسازی ها در یک طرح تحقیقی پژوهشی مورد آزمایش های متعدد و نمونه گیری قرار گرفته است و در نهایت ۱۵ پیشنهاد ارائه شده که در این خصوص با توجه به صرفه و صلاح و امکانات موجود تصمیم گیری خواهد شد.