شناسهٔ خبر: 97961 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

بعداز گذشت ۴۱ سال از دفاع مقدس؛

هنوز روحیه مبارزه و جهاد حرف نخست را در آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک می زند

مجید کیانپور مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: روحیه رشادت، ایثار، گذشت، مبارزه، جهاد، پیشرفت و آبادانی در میان کارکنان متخصص شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک مانند همان روزهای شروع جنگ تحمیلی است و این روحیه مثال زدنی هنوز هم در پروژه‌های در دست اقدام نمایان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجید کیانپور مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و بخصوص شهدای شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: همکاران ما همزمان با شروع جنگ تحمیلی با حضور در جبهه‌های جنگ ضمن حراست از خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران، در تقویت استحکامات و بنیه دفاعی مراکز استراتژی و مهم نظامی و عمومی تلاش‌های بی وقفه‌ای را برای ارتقاء کیفیت و ایمنی این مراکز به کار بستند.

کیانپور ادامه داد: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در طول دفاع مقدس ۴ شهید به نام‌های محمد ابراهیمی، رجبعلی کیا شمشکی، عباس نوارنیان و خسرو شادمانی تقدیم نظام مقدس ایران اسلامی کرده است.

وی ادامه داد: نیروهای متخصص و انقلابی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در روزهای نخست آغاز جنگ تحمیلی و به فرمان رهبر انقلاب و در کنار مردم داوطلبانه عازم جبهه‌های نبرد شدن تا این‌بار در مقابل رژیم بعث، مشارکت خود را در امور فنی و مهندسی به رخ دشمن بکشند و در این عرصه به کمک قرارگاه سازندگی نجف اشرف، قرارگاه‌ سازندگی کربلا، جهاد سازندگی، قرارگاه خاتم الانبیا و ... آمدند و تخصص خود را در استحکام بخشیدن به مراکز حساس نظامی، دولتی و عمومی به نمایش گذاشتند.

کیانپور با اشاره به اقدامات نیروهای اعزامی از شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در آن زمان گفت: ۳۰۴ نیروی متخصص، فنی و مومن و جهادگر بارها داوطلبانه به جبهه رفتند و در طی ۸ سال دفاع مقدس ۴ شهید و ۵۱ جانباز تقدیم کشور کرده و ۸ جهادگر آزاده نیز سال‌ها در زندان‌های عراق بوده‌اند.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیان اینکه نیروهای داوطلب و اعزامی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک نقش آفرینی ویژه و تاثیرگذاری در ۸ سال دفاع مقدس داشتند گفت: همزمان با شروع جنگ تحمیلی چه در خط مقدم نبرد و چه در جنگ علیه شهرها متخصصین آزمایشگاه در ساخت پناهگاه‌های ایمن در مدارس شهر تهران، در تدارکات، تعمیر و نگهداری ماشین‎آلات و تجهیزات رزم، استقرار آزمایشگاه‌های سیار در تمام خطوط و مناطق جنگی، همکاری موثری در احداث محورهای مهم شریانی و مواصلاتی در دوران دفاع مقدس، حضور در جبهه و بازسازی مناطق شهری آسیب دیده از اصابت موشک و انجام آزمایش‌های کنترل کیفی مورد نیاز پروژه‌های عمرانی و ابنیه فنی مناطق جنگی حضوری تاثیر گذار داشته است.

کیانپور ادامه داد: استحکام بخشی پروژه‌ها در زمان دفاع مقدس در همکاری با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، ادارات کل فنی- مهندسی و راه و ترابری کربلا، نجف اشرف، قرارگاه قدس و ... رقم خورده است.

وی با بیان اینکه بعداز جنگ روحیه جهادی و انقلابی در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک حفظ شد تصریح کرد: بعداز ایثار و دفاع همه جانبه از مرزهای کشور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در بازسازی و احداث زیر ساخت‌ها و ارتقاء کیفیت پروژه‌های ملی و استانی و حفظ امنیت و منافع ملی تلاش‌های خستگی‌ناپذیری را انجام داده است.

کیانپور ادامه داد: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک چه در زمان جنگ و چه بعداز جنگ خدمات فنی و مهندسی خود را عمدتا در استان‌های خوزستان، ایلام، اهواز، کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی قرار داد تا بازسازی مناطق جنگی به بهترین نحو و بالاترین کیفیت انجام شود تا زندگی و آرامش زودتر به این شهرها برگردد.

وی با بیان اینکه رزمندگان دیروز و متخصین جهادگر و انقلابی امروز در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک روحیه انقلابی و پشتکار خود را گسترش داده‌اند گفت: امروز بیش ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در سراسر کشور با روحیه جهادی مشغول به فعالیت هستند و با همت و روحیه انقلابی و تلاشگری خود و با بهره‌گیری از تجهیزات و فناوری‌های پیشرفته، بیش از ۵۰۰ نوع آزمون آزمایشگاهی متنوع را به منظور کنترل و ارتقاء کیفیت پروژه‌های عمرانی کشور را ارائه می‌کنند.

به گزارش شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، کیانپور با اشاره به اینکه نیروهای جوان، مستعد، متعهد و متخصص در کنار رزمندگان دیروز تحول خوبی در زمینه خودباوری در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به وجود آورده‌اند، گفت: و با ساخت و بومی‌سازی تجهیزات خاص و حساس بروز دنیا تحریم‌ها را شکسته‌اند و امروز آزمایشی در دنیا نیست که به دست جهادگران و متخصصان فنی و مهندسی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک قابل ارائه به پروژه‌های بزرگ ملی نباشد.