شناسهٔ خبر: 97979 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون فنی و راه های روستایی استان ایلام:

۱۰۷ دوربین نظارت تصویری در محورهای مواصلاتی استان فعال است

عکس دوربین.jpg معاون فنی و راههای روستایی ایلام از نصب و فعالیت ۱۰۷ دوربین نظارت تصویری،ثبت تخلف و تردد شمار در محورهای مواصلاتی این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (راهداری ایلام)؛ حیدر دشتی پور گفت: برای ایمن سازی بیشتر راههای اصلی استان طی سال‌های اخیر با به کارگیری دوربین‌های نظارت تصویری و کنترل سرعت شاهد کاهش حوادث و سوانح جاده‌ای، به خصوص کنترل ترافیک هنگام بارش برف و باران بوده‌ایم.

وی افزود: درجاده‌های ایلام آمار تصادفات و تخلفات قانونی به میزان محسوسی کاهش پیدا کرده و انتظار می‌رود با افزایش تعداد این دوربین‌ها در جاده‌ها، میزان تصادفات کاهش قابل توجهی داشته باشد.

دشتی پور عنوان کرد: هوشمندسازي حمل و نقل جاده‌اي از مهم‌ترين رويكرد‌هاي سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در راستای ارتقاي ايمني جاده‌اي به شمار مي رود.

معاون فنی و راههای روستایی با بیان اینکه خطای انسانی بخش اعظمی از میزان تصادفات را به خود اختصاص داده، افزود: با نصب دوربین‌های کنترل سرعت و ثبت تخلف و رعایت کاربران جاده ای خوشبختانه در بسیاری از مواقع سال شاهد کاهش چشمگیر تصادفات و تلفات انسانی در سطح راه‌های ارتباطی استان هستیم.