شناسهٔ خبر: 98003 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر:

۲۳ هزارتن کالای اساسی ونهاده‌های دامی به استان بوشهر وارد شده است

اعزام‌ افزون بر هزار دستگاه ناوگان باری سیستان و بلوچستان به بندر چابهار جهت حمل کالای اساسی .jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: ۲۳ هزار تن کالای اساسی و نهاده دامی با هدف تأمین بخشی از نیاز بازار از بندر امام خمینی (ره) به استان بوشهر حمل شد.

حمید رضا علم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر در گفت‌وگو با خرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به محدودیت تردد خودرو‌ها در محور‌های مواصلاتی استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به اعمال محدودیت تردد خودرو‌ها در جاده‌ها برای مهار بیماری کرونا از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، خلل و وقفه‌ای در حمل کالا‌های اساسی و محموله‌های نفتی و سوخت ایجاد نشد و روال عادی داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر به آمار حمل کالا‌های اساسی به این استان  اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ٤٠٥ دستگاه کامیون از بندر امام (ره) ٨ هزار و ٩٠٠ تن ذرت به استان بوشهر حمل کرده‌اند.

وى همچنین با اشاره به حمل سویا به استان نیز خاطر نشان کرد: در ۵ ماهه نخست امسال ۶ هزار و ۲۰۰ تن سویا با ۲۸۸ کامیون از بندر امام خمینی (ره) به انبار‌های استان حمل شده است.

علم، از انتقال ۴ هزار و ۱۰۰ تن جو با ۱۸۶ دستگاه کامیون به استان نیز خبر داد و خاطر نشان کرد: در این راستا در ۵ ماه نخست امسال ۳ هزار و ۸۰۰ تن گندم با ۱۷۳ دستگاه کامیون از بندر امام (ره) به استان بوشهر حمل و تخلیه شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با اشاره به اینکه یک هزار کامیون در جابجایی کالا‌های اساسی در استان بوشهر مشارکت کرده‌اند، تصریح کرد: امسال و تاکنون ۲۳ هزار تن کالای اساسی و نهاده دامی از بندر امام خمینی (ره) به استان بوشهر حمل شده و این در حالی است که در انتقال محموله‌های کالا‌های اساسی از بندر بوشهر به سایر استان‌ها کامیون‌ها نقش مهمی ایفا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه روند بارگیری و حمل کالا‌های اساسی در استان بوشهر بسیار مطلوب بوده است به پهلوگیری ۲ کشتی حامل کالای اساسی در بندر بوشهر خبر داد و افزود: امسال تاکنون ۲ کشتی در مجموع با ۵۷ هزار تن برنج در بندر بوشهر پهلو گرفت که ناوگان حمل و نقل بار استان نقش مهمی در انتقال آن به سایر نقاط ایفا کردند.

علم با بیان اینکه کشتی حامل ۳۰ هزار تن برنج تخلیه و با کامیون‌ها به مقصد حمل شد، افزود: اکنون کشتی ۲۷ هزار تنی برنج در حال تخلیه در اسکله بندر بوشهر است که کامیون‌ها در حمل آن به نقاط مورد نظر مشارکت دارند.