شناسهٔ خبر: 98013 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

رییس اداره کالای اساسی و فله مجتمع بندری امام خمینی خبر داد:

ورود ۸ میلیون ۴۰۰ هزار تن کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی به بندر امام خمینی / ثبت رکورد بارگیری با ۷۲ هزار تن کالای اساسی در تاریخ سازمان بنادر / رشد ٢٢ درصدی ورود کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی نسبت به سال گذشته/ رشد ١۴ و ۵ درصدی تخلیه جاده‌ای و ریلی در بندر

بنادر رییس اداره کالای اساسی و فله مجتمع بندری امام خمینی گفت: طی نیمه نخست امسال ۸ میلیون ۴۰۰ هزار تن کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی توسط ۱۵۰ فروند کشتی اقیانوس پیما تاکنون وارد بندر امام خمینی شده است.

محمود حسین زاده، رییس اداره کالای اساسی و فله مجتمع بندری امام خمینی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: طی نیمه نخست امسال  تاکنون ۸ میلیون ۴۰۰ هزار تن کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی توسط ۱۵۰ فروند کشتی اقیانوس پیما وارد بندر امام خمینی شده است که رشد ۲۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در همین مدت، نزدیک به ۸ میلیون و ۳۰۰ هزارتن از این کالا‌ها به مقاصد مختلف کشور ارسال شده است و ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن از انواع کالا‌های اساسی در انبار‌ها و مخازن بندر امام موجود است که رشدی ۴۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.

رییس اداره کالای اساسی و فله مجتمع بندری امام خمینی گفت: هم اکنون ۱۲ کشتی اقیانوس پیما در حال تخلیه بار هستند و نزدیک به ۳۲ فروند کشتی در لنگرگاه  بوده و ما به صورت روزانه  حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار تن کالا در حال تخلیه و همین میزان هم در حال بارگیری داریم. از این حیث مشکلی نداریم و کالا‌ها به‌‍صورت شبانه روزی در حال ورود و خروج هستند.

حسین زاده افزود: طی شهریورماه، رکورد بارگیری با ۷۲ هزار تن کالای اساسی را در تاریخ سازمان بنادر ثبت کردیم آنهم با ۲ هزار ۹۰۰ کامیون و ۱۰۹ واگن که رکورد بی سابقه‌ای بوده است.

وی گفت: در حال حاضر مشکلی بابت ترخیص، بارگیری و ارسال کالا وجود ندارد و کل کامیون‌هایی که هم اکنون وارد بندر امام می‌شوند در کمترین زمان ممکن و حداقل تشریفات در حال بارگیری وارسال هستند. 

وی با بیان اینکه تاکنون ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای به مقاصد مختلف کشور ارسال شده است،گفت:  طی همین مدت نزدیک به ۸۰۵ هزار تن از این کالاها توسط ناوگان حمل و نقل ریلی ارسال شده است که در بخش ریلی رشد حدود ۵ درصدی و در بخش جاده‌ای رشد ۱۴ درصدی داشته‌ایم.

رییس اداره کالای اساسی و فله مجتمع بندری امام خمینی با اشاره به اینکه حدود یک سال و نیم است که بخاطر شرایط کرونایی خدمه از کشتی‌ها خارج نمی‌شود، تاکید کرد: کشتی‌ها از آمریکای جنوبی آسیا، اروپا وارد بندرگاه می‌شوند و کشتی‌ها قبل از اینکه پهلوگیری کنند، طبق پروتکل‌هایی که وزارت بهداشت برایمان تهیه کرده است یا در لنگرگاه و یا در کنار اسکله قبل از اینکه عملیات شروع شود از خدمه آنها تست می‌گیرند و زمانی که تائیدیه وزارت بهداشت به دست ما رسید عملیات را شروع می‌کنیم.