شناسهٔ خبر: 98050 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اعلام کرد:

طرح راهبردی یکپارچه توسعه مناطق مرزی در آذربایجان‌غربی

سرو با توجه به موقعیت ممتاز، قلمرو جغرافیایی خاص و مرز مشترک آذربایجان‌غربی با سه کشور، طرح راهبردی یکپارچه توسعه مناطق مرزی برای اولین بار به شکل آزمایشی در استان اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در بازدید معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی به همراه معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از بزرگراه بین‌المللی ارومیه_سرو و پایانه مرزی سرو گفت: طرح راهبردی یکپارچه توسعه مناطق مرزی با هدف توسعه و بهینه‌کردن روابط با کشورهای همسایه و بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت‌های مرز اجرا می‌شود.

سیدمحسن حمزه‌لو با بیان اینکه زیرساخت‌های مناسب به ویژه راه‌های ارتباطی در جهت تسهیل در انتقال کالا و انجام مبادلات مرزی در این طرح اهمیت ویژه دارد، افزود: ساکنان مناطق مرزی از فرصت و مزایای مبادلات مرزی در جهت رفع تنگناها با اجرای این طرح بهره‌مند می‌شوند.

وی، تقسیم کار و هم‌افزا بین هسته‌های فعال تجاری در مناطق مرزی را از دیگر مزایای این طرح برشمرد.

بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جهت رفع کاستی‌ها و مسائل مربوط به مناطق مرزی و رونق و توسعه بیش از پیش حوزه مناطق مذکور و پیوند کارآمد آن با تامین نیاهای توسعه کشور از مقیاس ملی تا محلی، مقرر شده طرح ویژه توسعه یکپارچه مناطق و مبادی مرزی کشور با محوریت و کارفرمایی معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی و با همکاری دیگر دستگاه‌های زیربط تهیه شود.

 معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی در این بازدید نسبت به ساماندهی فضایی مطلوب کانون‌های جمعیتی، تولیدی، بازرگانی و محورهای ارتباطی در منطقه ویژه اقتصادی سرو قول مساعد داد.