شناسهٔ خبر: 98054 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در اولین جلسه شورای مسکن استان در سال ۱۴۰۰ مطرح شد:

آخرین وضعیت اجرای پروژه های طرح اقدام ملی مسکن در استان گلستان

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان از آخرین وضعیت اجرای پروژه های طرح اقدام ملی مسکن در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ( گلستان )، اولین جلسه شورای مسکن استان در سال ۱۴۰۰ با حضور همدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ، مدیر کل  راه وشهرسازی استان گلستان و سایر مدیران دستگاههای اجرایی عضو شورا بصورت حضوری و ویدئو کنفرانسی  برگزار شد.

حسین محبوبی مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در اولین جلسه شورای مسکن استان در سال ۱۴۰۰ ،  ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان گلستان گفت: بیش از ۱۷ هزارنفردر کل استان در طرح اقدام ملی ثبت نام کرده اند که نزدیک به ۴ هزار نفر تاکنون حائز شرایط طرح بوده اند و برای ۶۰ درصد متقاضیان حائز شرایط، تامین زمین انجام شده است. در این راستا تعداد ۴۸ پروژه با ظرفیت بیش از ۱۲۰۰ واحد مسکونی،  تاکنون در استان تعریف شده است.

وی افزود :  اجرای پروژه ۱۴۰ واحدی با کارگزاری ستاد اجرایی امام (ره) و پروژه ۱۶۸ واحدی با کارگزاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان در سایت سعدآباد گرگان در قالب طرح اقدام ملی پیشرفت قابل توجهی دارد و امید می رود به زودی تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

 مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اظهار داشت: در این جلسه گزارشی از وضعیت  ۲۰ واحد باقیمانده پروژه مسکن مهر شرکت بتن پلاد در سایت سعدآباد گرگان به عنوان تنها بخش باقیمانده از طرح مسکن مهر استان ارائه شد و برای تکمیل پروژه ، راهکارهای پیشنهادی ارائه  و مصوب شد.

وی خاطرنشان کرد:  پروژه  ۴۶۰ واحدی مسکن مهر شرکت بتن پلاد، پیشرفت فیزیکی ۹۴ درصدی داشته و  محوطه سازی  پروژه مذکور از  حدود ۴۲درصد پیشرفت برخوردار است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به پروژه های باقی مانده تعاونی ساز اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: در این جلسه  مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان مشکلات و چالش های قانونی  سه پروژه  تعاونی ساز در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر در استان  را مطرح نمود و مصوب شد در جلسه آتی شورای مسکن استان بصورت ویژه با حضور ذینفعان و اعضای تعاونیها موضوع بررسی شود.

 مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه قانون جهش تولید مسکن  از سوی مجلس محترم شورای اسلامی به دولت و متعاقباً به وزارت راه و شهرسازی و اقتصاد و دارایی ابلاغ شده است افزود: در این جلسه  ضمن بررسی دقیق قانون ، تصمیمات اجرایی جهت اجرای سریع این قانون و تأمین زمین جهت اجرایی نمودن تعهد استان در قبال تولید یک میلیون واحد مسکونی در کل کشور اتخاذ گردید.