شناسهٔ خبر: 98089 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان خبر داد:

۷ هزار واحد مسکونی با ۷۰۰ میلیاردتومان اعتبار در لرستان احداث می‌شود/مقاوم‌سازی ۱۱۷ هزار واحد مسکونی در استان/۸۱ هزار واحدمسکونی سنددار شد

بازسازی پلدختر مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با اشاره به اینکه ۷ هزار واحدمسکونی با ۷۰۰ میلیاردتومان در استان احداث می‌شود از مقاوم‌سازی ۱۱۷ هزار واحد در سطح استان خبر داد.

مسعود رضایی مدیرکل بنیاد مسکن لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در خصوص اقدامات بنیاد در این استان، توضیحاتی را ارایه کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با اشاره به اینکه طرح هادی یکهزار و ۶۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار به طور کامل تهیه و بازنگری بیش از ۵۰۰ روستا انجام شد، گفت:  ۸۰۳ روستا مشمول اجرای طرح هادی شد. میانگین استان در اجرای طرح هادی به ۵۴ درصد رسید که تقریبا با میانگین کشور برابر است. همچینن، در اجرای طرح هادی اعتبار سال جاری حدود ۱۳۳ میلیاردتومان است که برای ۳۸۳ پروژه طرح هادی تهیه و اجرا شده است.

رضایی ادامه داد: از ابتدای طرح سند دار کردن واحدهای روستایی، از ۱۵۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی لرستان برای ۸۱ هزار واحد سند دار شده است. در موضوع بهسازی واحدهای روستایی تاکنون از ۱۵۳ هزار واحد مسکن روستایی استان ۱۲۲ هزار واحد مسکن روستایی مشمول مقاوم‌سازی، بهسازی و بازسازی از منابع مختلف شد که حدود ۱۱۷ هزار واحد به اتمام رسیده و مابقی در دست اجراست.

اجرای آسفالت معابر در ۷۳ روستای استان

وی با اشاره به اینکه لرستان دومین استان مقاوم کشور در موضوع مسکن روستایی است، توضیح داد: از محل قیر سال ۱۳۹۹ که امسال تخصیص یافت در مجموع ۷۳ روستا مشمول اجرای آسفالت معابر با ۵۰۰ مترمربع با اعتبار ۵۷ میلیاردتومان شدند.

معرفی ۳۵۰۰ متقاضی به بانک برای دریافت تسهیلات

مدیرکل بنیاد مسکن اعلام کرد: سهمیه مسکن روستایی استان ۷ هزار واحد با اعتبار ۷۰۰ میلیاردتومان است که نزدیک به ۵۰ درصد به سیستم بانکی معرفی و تعیین تکلیف شدند.

تلاش برای تامین اراضی طرح اقدام ملی مسکن

رضایی در خصوص اجرای طرح اقدام ملی مسکن نیز در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر، با اشاره به  اینکه در حال پیگیری برای تامین کامل اراضی هستند، گفت: در سه شهر نورآباد، کوهدشت و الیگودرز که سه شهر مهم برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن هستند زمین‌ها هنوز تامین نشده و پیگیری ها در حال انجام است. اخیرا در نورآباد با تامین ۷۶ هکتار زمین در نصرت‌آباد در قالب کمیسیون ماده ۵ و شورای عالی شهرسازی و معماری مشکلات در حال حل است. در کوهدشت هنوز زمین تامین نشده و در پلدختر زمین موجود است. در ازنا و الشتر نیز زمین تامین شده و کارها در حال انجام است.