شناسهٔ خبر: 98136 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره حمل ونقل مسافر راهداری و حمل ونقل جاده ای استان خبر داد:

جابجائی ۷۲۷ هزار نفر مسافر در استان اردبیل

کرمانشاه - اتوبوس رئیس اداره حمل ونقل مسافر راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل از جابجایی ۷۲۷ هزار نفر مسافر در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل)، فتح اله پورصالحی در بازدید از پایانه مسافربری  شهرستان خلخال افزود: این میزان جابجایی در مقایسه با مدت ۶ ماه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه این میزان جابجایی مسافر در قالب ۱۵۱ هزار مورد سفر انجام شده تصریح کرد: در تعداد سفر نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۲۶ درصدی هستیم.

رئیس اداره حمل ونقل مسافر راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: از این تعداد مسافر ۳۲۴ هزار نفر با وسیله نقلیه اتوبوس،۶۵ هزار نفر با مینی بوس و ۳۳۷ هزار نفر نیز از طریق ناوگان سواری جابجا شده اند.

وی با بیان اینکه با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا بلیط مسافران اتوبوس ها پس از استعلام کد ملی و اطمینان از سلامت آنها صادر می شود خاطرنشان کرد: مسئولان شرکت های مسافربری قبل از صدور بلیط باید وضعیت کرونای مسافر را از طریق ارسال کدملی وی به سامانه سروا (سازمان فنی اطلاعات ایران) استعلام کنند.

وی افزود: از طریق کنترل سامانه سروا در ۶ ماه گذشته از صدور بلیط به ۷۰ نفر بیمار کرونایی جلوگیری شد.

پورصالحی  فعالیت ۵۴ شرکت مسافری در استان اردبیل را یادآور شد و گفت: گشت های راهداری و ترابری و نیروهای خدوم پلیس راه بطور مستمر از ناوگان های عمومی ، شرکت های حمل و نقل مسافربری بازدید و تجهیزات ایمنی را کنترل می کنند. 

وی کلیه دستورالعمل های بهداشتی به شرکت های مسافربری ابلاغ شده ونظارت ویژه ای نیز بر اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در ناوگان های عمومی مسافری انجام می شود.

رئیس اداره حمل ونقل مسافر راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل از فعالیت هزار و ۱۱۰ دستگاه ناوگان مسافری در استان اردبیل خبرداد و بیان کرد:۲ هزار و ۵۲۲ راننده در بخش مسافر در حال خدمات رسانی به مردم هستند.

پورصالحی از مردم و مسافران خواست هرگونه شکایت خود از عملکرد شرکت ها و رانندگان را از طریق سامانه ۱۴۱ به اداره کل راهداری اطلاع دهند تا در کمیسیون های مربوطه به تخلف شرکت و رانندگان رسیدگی شود