شناسهٔ خبر: 98149 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

هشدار سطح زرد هواشناسی:

افزایش فعالیت‌های بارشی در کشور

هشدار هواشناسی سازمان هواشناسی یک هشدار سطح زرد هواشناسی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی کل کشور با صدور یک هشدار سطح زرد از افزایش فعالیت سامانه بارشی  در کشور خبر داد. بر اساس این اطلاعیه، سامانه مذکور روز شنبه سوم مهر آغاز شده و روز دوشنبه 5 مهرماه به اتمام می‌رسد و نوع مخاطره آن رگبار باران و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی است.

منطقه اثر این سامانه روز شنبه  گیلان، مازندران، شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، شمال و شرق اردبیل، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان، روز یک‌شنبه نیمه غربی مازندران، خراسان شمالی، جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شمال شرق خراسان رضوی، و روز دوشنبه هرمزگان و  اثر مخاطره آن احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، احتمال افزایش سطح آب رودخانه‌ها، احتمال آبگرفتگی موقت، وزش تند باد موقت و کاهش دما در نوار شمالی کشور است. بنابراین احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، تقویت سازه‌های موقتی، احتیاط در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع و احتیاط در صعود به ارتفاعات توصیه می‌شود.

همچنین انتظار افزایش شیو فشاری در کشور از روز یک‌شنبه تا دوشنبه می‌رود که  نوع مخاطره آن وزش باد، در مناطق مستعد همراه با خیزش گردوخاک و  منطقه اثر آن روز یک‌شنبه غرب ایلام، جنوب و غرب خوزستان، جنوب تهران، سمنان و شمال و شرق خراسان رضوی و روز دوشنبه شرق خراسان رضوی و نوار شرقی خراسان جنوبی است.

اثر مخاطره این سامانه وزش باد شدید و احتمال شکستن درختان فرسوده و احتمال خسارت به سازه‌های موقت است و به همین دلیل محکم کردن سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی و احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان‌های نیمه کاره توصیه می‌شود.