شناسهٔ خبر: 98153 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل جاده ای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خبر داد:

ارتقاء سامانه هوشمند توزین حین حرکت WIMدر جاده های کشور

ارتقا سامانه هوشمند معاون حمل و نقل سازمان راهداری در بازدید از سامانه توزین حین حرکت پاسگاه حسن‌آباد از ارتقا و بهره برداری کامل سامانه هوشمند توزین در حال حرکت در جاده های کشور از۵۰ سامانه فعلی به نزدیک به ۱۰۰ سامانه در آینده نزدیک خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه راه و شهرسازی ،(تهران) بابک طالبی ، معاون حمل و نقل سازمان راهداری اظهارداشت : سرمایه ای در کشور به نام راه وجود دارد که وظیفه ذاتی پلیس راه و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مراقبت از این سرمایه با بهره گیری از تمامی ظرفیت ها است .

وی افزود: دلیل اصلی خرابی راه ها، عبور وسایل نقلیه با بار بیشتر از حد مجاز است که باعث می شود صدمات اساسی و مهمی به راه‌ها و ابنیه آنها وارد شود که تاکنون جزو دغدغه های مهم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بوده است .

طالبی با اشاره به هوشمندسازی جاده ها تصریح کرد: جلوگیری از تردد وسایل نقلیه با اضافه بار، کلید اصلی در پیاده سازی یک سیستم مدیریتی خوب برای این مقوله است. از آن جایی که سیستم های سنتی به میزان کافی به منظور کنترل متخلفان و وسایل نقلیه سنگین با اضافه بار اثربخش نیستند، استفاده ازکاملترین تکنولوژی هوشمند توزین حین حرکت با خطای 5 درصد در کشوری توسعه یافته بسیار اثر بخش است .

معاون حمل و نقل جاده ای در ادامه تصریح کرد: با همکاری و تعامل پلیس راه و راهداری در حال حاضر 50 سامانه توزین حین حرکت در راستای اعمال قانون و حفظ و نگهداری راه‌ها قابل بهره برداری است که می‌طلبد با استفاده از بروزترین تکنولوژی جاده ای به درستی اعمال قانون صورت گیرد.
درادامه علی اکبر آشوری ، رئیس مرکز مدیریت راه های کشور تصریح کرد: در بحث مکانیابی صحیح و کارشناسی WIM پلیس راه نهایت همکاری را با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای داشته است و انتظار می رود در خصوص بهره برداری کامل از سامانه‌ای موصوف با دستور فرماندهان راهور برای کنترل و شناسایی وسایل نقلیه سنگینی دارای اضافه‌ بار غیرمجاز، بزودی شاهداقدامات بسیار مثبتی باشیم .

وی در خصوص ماهیت اصلی این سیستم افزود: ثبت مشخصات کلیه خودروهای عبوری، تشخص هوشمند وزن خودروهای سنگین درحین حرکت بر اساس کلاس بندی و محورهای آنها ، ثبت سرعت کلیه خودروهای عبوری و تشخیص سرعت غیر مجاز، کمک به تشخیص خودروهای سنگین فاقد بارنامه از مهمترین وظایف سامانه مذکور است.‌

لازم به ذکر است بابک طالبی، معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، سرهنگ حسین رمضانی، معاون اجرایی راهور ناجا، علی اکبر آشوری ریس مرکز مدیریت راه‌ها، حیدر نوروزی مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان تهران و سرهنگ نورالله خادم فرماندهی پلیس راه تهران بزرگ در بازدید از سامانه توزین حضور داشتند.