شناسهٔ خبر: 98217 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش باران در سواحل دریای خزر/ ورود سامانه بارشی به جنوب شرق کشور/ آب‌های شمالی و جنوبی مواج است

بارش باران کارشناس سازمان هواشناسی از بارش باران در مناطق شمالی و جنوبی کشور خبر داد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز پنجم مهر و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در ارتفاعات خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش‌های پراکنده و  گاهی وزش باد شدید رخ می‌دهد. همچنین در ساعات بعدازظهر با نفوذ جریانات مرطوب بر روی سواحل غربی دریای خزر، در شرق اردبیل و گیلان بارش‌های پراکنده آغاز خواهد شد. در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه علاوه بر غرب دریای خزر و اردبیل در برخی مناطق استان مازندران و شمال آذربایجان شرقی بارش پراکنده رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: پنجشنبه و جمعه در کل سواحل دریای خزر، شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی و برخی مناطق خراسان شمالی بارش باران و گاهی وزش باد رخ می‌دهد. روز پنجشنبه شدت بارش‌ها در گیلان است و روز جمعه گیلان و مازندران بارش های شدیدتر و مواج شدن دریا را تجربه می‌کنند.

گودرزی گفت: امروز و فردا در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق و وزش بادهای شدید رخ خواهد داد. روزهای پنجشنبه و جمعه امواج یک سامانه بارشی که بر روی اقیانوس هند شکل گرفته به سواحل دریای عمان و جنوب سیستان و بلوچستان رسیده و سبب می‌شود در این مناطق رگبار و رعدوبرق و وزش باد و مواج شدن دریا رخ دهد.

وی افزود: امروز تهران آسمانی صاف خواهد داشت و گاهی وزش باد را تجربه می‌کند. ۲۹ درجه سانتی‌گراد بیشینه دمای امروز تهران خواهد شد.