شناسهٔ خبر: 98221 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

ایرلاین‌ها موظف به بازپرداخت مابه‌التفاوت بلیط اربعین هستند/ وجه بلیط کسانی که موفق به سفر نشدند، بدون اخذ خسارت باز می‌گردد

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی گفت: ایرلاین‌ها موظف به بازپرداخت مابه‌التفاوت بلیط اربعین هستند.

به گزارش  خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی با انتشار توییتی نسبت به نحوه بازپرداخت وجه بلیط هواپیما و مابه‌التفاوت اخذ شده از زائران اربعین واکنش نشان داد. وی نوشت: تعدادی از زائرین عزیز با وجود خرید بلیط به دلایل مختلف موفق به سفر نشدند. به همین جهت مقرر شد وجه کامل بلیط بدون کسر خسارت به ایشان عودت داده شود.

قاسمی همچنین با اشاره به برخی موارد فروش بلیط عراق با قیمت بالاتر از نرخ مصوب گفت: شرکت‌های هواپیمایی موظف به پرداخت مابه‌التفاوت بلیط (که بیشتر از قیمت مصوب اخذ شده) هستند و غیر از این با خاطیان برخورد جدی خواهد شد. 

گفتنی است بنا بر مصوبه ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی، نرخ بلیط یکطرفه عراق از تهران و سایر شهرها به جز مشهد و بندرعباس در بازه زمانی ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهر سال جاری ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و نرخ بلیت دوطرفه ۵ میلیون تومان تعیین شده است. این نرخ‌ها برای شهرهای مشهد و بندرعباس به ترتیب ۴ و ۶ میلیون تومان هستند.