شناسهٔ خبر: 98228 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد:

رشد حجم تردد در محورهای منتهی به مرزهای شهید سلیمانی و شلمچه

علی اکبر آشوری آمار تردد خودروها در محورهای منتهی به مرزهای شهید سلیمانی (مرزمهران) و شلمچه از ۲۸ شهریور تا ۴ مهرماه سال جاری رشد قابل توجهی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی اکبر آشوری مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور با اعلام این خبر افزود: مجموع تردد (رفت و برگشت) وسایل نقلیه به مرز شهید سلیمانی(مرز مهران) ۴۷ هزار و ۴۸۴ دستگاه و مرز شلمچه ۵۷ هزار و ۴۶۵ دستگاه وسیله نقلیه بوده است و درصد تغییر مجموع تردد وسایل نقلیه نسبت به مدت مشابه قبل در شرایط عادی 58 درصد در مرز شهید سلیمانی (مهران) و 70 درصد در مرز شلمچه اعلام شده است.

وی در خصوص آمار تردد پیاده خروجی از مرز شهید سلیمانی(مرز مهران) اظهار داشت: بر اساس گزارش‌های مرکز مدیریت راه های کشور، روند خروج از مرز شهید سلیمانی(مرز مهران) در تاریخ چهارم مهرماه سال جاری رشد داشته است.

آشوری در خصوص آمار تردد پیاده ورودی از مرز شهید سلیمانی(مرز مهران) نیز گفت: بر اساس آمار به دست آمده، وضعیت ورودی از مرز شهید سلیمانی (مرز مهران) در مورخ ۴ مهرماه سال جاری نسبت به روز گذشته 54 درصد رشد داشته است.

وی همچنین با اعلام آمار تردد پیاده خروجی از مرز شلمچه اظهار داشت: با توجه به تحرکات اخیر زائران برای خروج از مرزهای زمینی به سمت کشور عراق، وضعیت خروجی از ایران در مرز شلمچه از تاریخ سوم مهر ماه سال‌جاری رشد داشته است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور در خصوص آمار تردد پیاده ورودی از مرز شلمچه نیز گفت: وضعیت ورود به ایران در مرز شلمچه در مورخ چهارم مهرماه سال جاری رشد قابل توجهی داشته است.
وی با اشاره به افزایش میزان تعداد پلاک های غیر بومی مشاهده شده در استان ایلام گفت: تعداد پلاک های غیر بومی مشاهده شده در استان ایلام در بازه زمانی ۲۸ شهریور تا ۴ مهرماه ۱۴۰۰ حدود ۲۷ هزار و ۶۰۰ پلاک بوده است که این میزان نسبت به بازه مشابه قبل در شرایط عادی ۵۵ درصد افزایش داشته است .

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، آشوری در ادامه از افزایش سهم پلاک های غیر بومی مشاهده شده در استان خوزستان خبر داد و گفت: تعداد پلاک های غیر بومی مشاهده شده در استان خوزستان در بازه زمانی ۲۸ شهریور تا ۴ مهر سال جاری حدود ۱۳۵ هزار و ۲۰۰ دستگاه پلاک بوده است که این میزان نسبت به بازه مشابه قبل در شرایط عادی ۲۹ درصد افزایش داشته است.