شناسهٔ خبر: 98236 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان خبر داد:‌

آغاز ایمن‌سازی ورودی شهر بویین‌میاندشت در سالجاری/ بهره‌برداری از محور داران-الیگودرز در سال ۱۴۰۲ / اجرای ۵ پروژه راهسازی در شهرستان بویین.میاندشت

جاده بویین میاندشت اصفهان معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان ضمن اشاره به اهداف توسعه‌ای و ایمن‌سازی مسیرهای شهرستان بویین‌میاندشت به توضیح روند اجرایی ۵ پروژه راهسازی این شهرستان پرداخت.

بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ در خصوص آخرین وضعیت پروژه‌های راهسازی شهرستان بویین‌میاندشت اظهار کرد: یکی از پروژه‌های در نظر گرفته شده برای این شهرستان، ایمن‌سازی ورودی شهر بویین میاندشت از سمت داران است.  

وی افزود: طرح این پروژه آماده شده و فرآیند برگزاری انتخاب پیمانکار نیز به عمل آمده است همچنین درصدد هستیم تا به لطف خدا در سال جاری روند ایمن‌سازی انجام پذیرد.  

 معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص روند اجرایی و میزان پیشرفت فیزیکی پروژه احداث تونل خوانسار-بویین میاندشت اذعان داشت: در حال حاضر سازه این تونل با پیشرفت فیزیکی حدود ۶۰ درصد در حال اتمام است. و کل پروژه نیز پیشرفت ۸۰ درصدی دارد.  

وی ادامه داد: پس از پایان عملیات سازه تونل، اجرای راه تونل به شهر بویین‌میاندشت به طول ۲۳ کیلومتر در دستور کار قرار می‌گیرد و ان‌شاءالله بهسازی آن کلید می‌خورد.  

شاهسوندی با بیان اینکه این تونل در کیلومتر هفت جاده خوانسار به بویین‌میاندشت، در کوه‌های معروف به پنج پنجه و در دو هزار و ۷۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است، گفت: تونل خوانسار به بوئین میاندشت به عنوان شاهراه غرب استان اصفهان تلقی می‌شود و سه استان اراک- اصفهان- خوزستان را متصل می‌کند که اتمام آن مزایایی همچون کاهش میزان تردد از گردنه و زمان سفر و افزایش ایمنی در تردد را به همراه دارد.  

وی از دیگر پروژه‌های این شهرستان به پروژه پل زیرگذر امام علی اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر سازه پل و بخشی از راه‌های دسترسی به شهرافوس انجام شده است و پس از آزادسازی مسیر، دو رمپ و لوپ باقیمانده از این پروژه نیز اجرا می‌شود.  

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه اعتبار هزینه شده برای احداث باند دوم محور بویین میاندشت به شهر افوس حدود ۴۰ میلیارد ریال بوده است اذعان داشت: با پیگیری‌های که به عمل آمد این پروژه به طول ۳.۵ کیلومتر در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسید و تقدیم مردم عزیز شد.  

وی در خصوص اقدامات انجام شده برای پروژه نیمه تمام محور داران-الیگودرز (حدفاصل پل نوغان تا پایان حوزه استحفاظی استان اصفهان) اظهار کرد: در حال حاضر ۱۷ کیلومتر از این پروژه بصورت نیمه تمام باقیمانده که با پیگیری‌های صورت گرفته شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور مناقصه آن را برگزار، پیمانکار انتخاب و در شرف تجهیز کارگاه است.  

شاهسوندی گفت: به لطف خدا مقرر شده است تا سال ۱۴۰۲ این محور به طور کامل تا پایان حوزه استحفاظی اصفهان به بهره‌برداری برسد. همچنین در طول این مسیر چند تقاطع غیر همسطح در دستورکار قرار گرفته که در قالب همین قرارداد اجرایی می‌شوند.