شناسهٔ خبر: 98244 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رومشکان خبر داد:

حذف نقطه پرتصادف تقاطع تنگ‌بره در محور بابازید_سیمره

عکس خبر حذف نقطه پرتصادف واریانت تنگ بره رومشکان لرستان.jpg در شش ماهه نخست امسال، عملیات حذف نقطه پرتصادف تقاطع تنگ بره در محور بابازید_سیمره با احداث واریانت جدید اجرایی شده است و در حال حاضر در مراحل پایانی قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(لرستان)، روح‌اله مهدی‌پور با اشاره به عملکرد شش‌ماهه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رومشکان گفت: از ابتدای سال جاری موضوع حذف نقطه پرتصادف تقاطع تنگ‌بره در محور اصلی بابازید_سیمره با احداث واریانت جدید به طول ۴۰۰ متر در دستور کار قرار گرفت که در حال حاضر این پروژه در مراحل پایانی قرار دارد.

وی از اتمام ساخت یک دهانه پل در تقاطع تنگ‌بره خبر داد و گفت: عملیات لکه‌گیری و چاله‌گیری با آسفالت گرم و سرد در محورهای اصلی و فرعی به میزان ۱۴۳ تن، بهسازی راه روستایی رماوند به طول یک کیلومتر، نصب دو عدد برج نوری در تقاطع تنگ بره، شانه‌سازی در محور اصلی و فرعی به طول ۱۵ کیلومتر، پاکسازی ۴۸ کیلومتر حریم راه و اصلاح قنو به طول ۸ کیلومتر به عنوان بخش دیگری از عملکرد شاخص اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رومشکان در این مدت به شمار می‌رود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رومشکان، تعمیر و به‌روزرسانی ۷۵ عدد تابلو و علائم جاده‌ای، شست و شوی علائم به تعداد یکهزار و ۳۰۰ عدد، آشکارسازی ۱۴ عدد سرعتکاه، نصب ۴۷۰ عدد بازتاب چشم‌گربه‌ای، ایجاد هره خاکی در نقاط پرتگاهی محور بابازید – سیمره به طول ۴۰۰ متر از عملکردهای شاخص در حوزه ایمنی بوده است.

وی گفت: در حوزه راه روستایی نیز بهسازی راه‌های روستایی چشم‌کبود و خاصی‌آباد به طول سه کیلومتر، بازدید از ابنیه فنی روستایی به تعداد ۲۸ دستگاه و بازدید به همراه مشاور و برآورد دقیق هزینه ساخت محورهای روستایی حوزه شهرستان و تخصیص اعتبار مورد نیاز از محل اعتبارات توازن صورت گرفته است.

مهدی‌پور، بازدید از شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر به تعداد ۲۶ مورد، برقراری گشت‌های کنترل دروازه‌ای حمل مواد خطرناک ۲۰ مورد، کنترل دروازه‌ای ناوگان باری ۲۳ مورد، گشت کنترل دروازه‌ای حوزه مسافر و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به تعداد ۱۳ مورد و اعزام ۲۹۶ دستگاه ناوگان باری به بندر امام خمینی(ره) برای حمل کالاهای اساسی از ابتدای طرح تا پایان شهریور ماه را به عنوان عملکردهای شاخص در حوزه حمل و نقل برشمرد.