شناسهٔ خبر: 98247 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خبر داد:

صعود دو پله‌ای شرکت فرودگاه‌ها در ارزيابی عملکرد سال ۹۹

احمد مظفر شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در ارزیابی عملکرد شاخص‌های عمومی و اختصاصی سال ۹۹ در میان ۱۴ سازمان و شرکت تابعه وزارت راه و شهرسازی با دو پله صعود نسبت به سال ۹۸ با کسب ۱۶۲۴ امتیاز در جایگاه پنجم قرار گرفت.

احمد مظفر معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: شرکت فرودگاه‌ها با کسب ۷۱۵ امتیاز در شاخص‌های عمومی(افزایش ۱۲۶ امتیاز نسبت به سال ۹۸) و کسب ۹۰۹ امتیاز در شاخص‌های اختصاصی، در مجموع توانست با کسب ۱۶۲۴ امتیاز ( از ۲۰۰۰ امتیاز) در بین ۱۴ سازمان و شرکت تابعه وزارت راه و شهرسازی از رتبه هفتم به رتبه پنجم ارتقا یابد.

مظفر، افزایش قابل قبول ۱۲۶ امتیاز در شاخص‌های عمومی را مورد توجه قرار داد و‌ گفت: شرکت فرودگاه‌ها با رشد ۱۰۲ درصدی در محور توسعه دولت الکترونیک رتبه اول در بین واحدهای تابعه وزارت راه و شهرسازی را کسب کرد.

وی ادامه داد: همچنین محور نظارت و ارزیابی نیز با ۳۲ درصد رشد رتبه دوم را به شرکت فرودگاه‌ها اختصاص داد.  

به گفته مظفر در شاخص‌های عمومی در محور مدیریت بهره‌وری نظام اداری، شرکت فرودگاه‌ها با ۴۱ درصد رشد حائز رتبه سوم در بین واحدهای تابعه وزارت راه وشهرسازی شد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت و امور اقتصادی همچنین کاهش در شاخص ساختار سازمانی و سرمایه انسانی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: رتبه شرکت نسبت به سال ۹۸ با دو پله صعود از رتبه هفتم در رتبه پنجم قرارگرفته است.

مظفر در ادامه به کاهش ۷۰ امتیازی شاخص های اختصاصی اشاره و موضوعات غیرقابل پیش‌بینی و خارج از کنترل ناشی از شرایط پاندمیک کرونا در کشور، منطقه و جهان را از علت های آن بر شمرد.

به گفته وی شرکت فرودگاه‌ها در سال ۱۳۹۹ به دلیل شرایط پاندمیک کرونا در کشور، منطقه و جهان با کاهش آمار عملکرد در حوزه پرواز و مسافر بوده است. بطوریکه بر اساس آخرین مستندات بین المللی و گزارش‌های تحلیلی و مقایسه ای در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ میزان کاهش مسافران بین المللی نسبت به سال قبل در سطح دنیا با ۷۴ درصد کاهش، در منطقه خاورمیانه میزان کاهش مسافر بین المللی ۷۲.۹ درصد، در ایران نيز تعداد مسافران بین المللی و داخلی ۷۰.۴ طی مدت مذکور کاهش داشته است.

وی در ادامه انجام اقدامات اساسی و زیربنائی از قبیل بازنگری در مسیرهای هوائی، دوطرفه کردن برخی راه‌های هوائی، تغییر نرخ عوارض پروازهای عبوری، ارائه مشوق به شرکت‌های هواپیمائی جهت  عبور از فضای کشور، افزایش سکتورهای نظارت و کنترل پرواز در مرکز کنترل فضای کشور را در ارتقای وضعیت شرکت فرودگاه‌ها نسبت به میانگین جهانی را یادآور شد و گفت: ایران با این اقدامات کاهش ۵۱.۷ درصدی اعزام و پذیرش مسافران بین المللی و داخلی(حدود ۲۲ میلیون ) و ۶۴ درصدی در پروازهای عبوری (حدود ۱۰۸پرواز) را رقم زد که  در نهایت از عملکردی بسیار بالاتر از میانگین جهانی و منطقه خاورمیانه برخوردار بوده است.

مظفر گفت: در صورت لحاظ کامل شرایط کرونا و عدم کسر ۷۰ امتیاز در شاخص اختصاصی و از طرفی باتوجه به افزایش ۱۲۶ امتیاز در شاخص های عمومی رتبه شرکت به دوم ارتقاء می یافت.