شناسهٔ خبر: 98275 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان:

با نقش آفرينی بانك ها روند توسعه راه‌های استان اردبیل شتاب می گيرد

خبر راه و شهرسازی اردبیل مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: هم اکنون ۷۰۰ کیلومتر طول راه‌های شریانی استان اردبیل از پیوست قانون بودجه بهره‌مند است و منابع خوب ملی در این زمینه تأمین و تزریق شده است.

یه گزارش پایگاه خبری وزارت  راه و شهرسازی (استان اردبیل) ، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل  اظهار کرد:گفت: هم اکنون ۷۰۰ کیلومتر طول راه‌های شریانی استان اردبیل از پیوست قانون بودجه بهره‌مند است و همه ساله در بودجه سالانه ردیفی مشخص برای توسعه بزرگراه‌ها در نظر گرفته شده که در سه سال گذشته نیز منابع خوب ملی در این زمینه تأمین و تزریق شده است.

وی مجموع راه‌های استان را اعم از بزرگراه، اصلی و فرعی بیش از یک‌هزار و ۵۵۵ کیلومتر اعلام کرد و افزود: در کنار مطالعات و ردیف‌دار کردن محورهای مواصلاتی استان برای توسعه بزرگراه‌ها در چند سال اخیر ۳۴۰ میلیارد تومان منابع این بخش افزایش یافته که ۲۰ برابر سال‌های گذشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل هدف‌گذاری اداره کل راه و شهرسازی را احداث بزرگراه به طول ۳۰۰ کیلومتر اعلام کرد و ادامه داد: محور اردبیل – سرچم، اردبیل – مشگین‌شهر، رضی- امیرکندی – گرمی، گرمی به بیله‌سوار، پارس‌آباد به مشگین‌شهر و… از جمله طرح‌های اولویت‌دار بزرگراهی در استان اردبیل است.

حیدری منابع محدود دولتی را در اجرای این پروژه‌ها یادآور شد و خاطر نشان کرد: سه هزار میلیارد تومان منابع برای تکمیل بزرگراه‌ها نیاز است که به هیچ وجه نمی‌توان با اعتبارات محدود ملی و استانی این منابع را تأمین کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ما راهی جز جذب منابع بانک‌ها از طریق فاینانس داخلی نداشتیم که با پیگیری‌های انجام شده در هفت ماه اخیر بانک‌های عامل به پروژه‌های کلور – درام و اردبیل – سرچم ورود پیدا کرده تا با تأمین اعتبار مورد نیاز، این پروژه‌ها سرعت بیشتری بگیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: به رغم آنکه پیمانکاران مطالبات زیادی از راه و شهرسازی استان دارند اما با جان و دل در پروژه‌های عمرانی فعالیت می‌کنند و همه پروژه‌های بزرگراهی استان در حال فعالیت هستند.

وی گفت: امسال قرار است ۶۰ کیلومتر توسعه بزرگراه در استان اردبیل آماده بهره‌برداری شده و به سرعت به زیر بار ترافیک برود.