شناسهٔ خبر: 98316 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل بازرسی، ارزیابی عملکرد وزارت راه و شهرسازی:

تیم بازرسی و سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری بازگشت هوایی زائران اربعین را بررسی می‌کنند/هموطنان بلیت برگشت را از کشور تهیه کنند

حسین مذنب سرپرست اداره کل بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی،گفت: به دستور وزیر راه و شهرسازی با تیم بازرسی و سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری به عراق آمدیم تا راه‌های هرچه بهتر ارایه خدمات را به زائرانی که می‌خواهند از طریق هوایی به کشور بازگردند را بررسی کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین مذنب، سرپرست اداره کل بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی در گفتگويى راديويى در خصوص بازگشت زائران اربعين اعلام كرد: در يك هفته گذشته كه تيم ويژه وزير راه و شهرسازی در فرودگاه امام (ره) مستقر شدند، ۲۶ پرواز فوق‌العاده و ویژه شامل ۲۰ پرواز شرکت‌های داخلی و ۶ پرواز خارجی با ظرفیت بیش از ۵ هزارنفر را خارج از ظرفیت ایرلاین‌ها به عتبات عالیات منتقل کردیم.

سرپرست اداره کل بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: تعداد فراوانی شکایت از ایرلاین‌ها، شرکت‌ها و سایت‌های خدماتی-مسافرتی تنظیم و به سازمان هواپیمایی کشوری ارجاع شد که بعد از تکمیل پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند. همچنین با چندین مورد شرکت‌های متخلف برخورد قضایی شده است.

مذنب تاکید کرد: تیم‌های بازرسی ویژه در تمام فرودگاه‌هایی که پرواز اربعین داشتند، مستقر بودند و کمک کردند تا این خدمات به نحو مناسب ارایه شود.

وی گفت: به دستور وزیر راه و شهرسازی با تیم بازرسی و سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری به عراق آمدیم تا راه‌های هرچه بهتر ارایه خدمات را به زائرانی که می‌خواهند از طریق هوایی به کشور بازگردند را بررسی کنیم.

مذنب با تاکید بر اینکه بازگشت زائران اربعین از طریق هوایی تسهیل می‌شود، توصیه کرد: هموطنان بلیت برگشت را از ایران تهیه کنند. زیرا هم کم‌هزینه‌تر است و هم برای دریافت رمز دوم با مشکل مواجه نمی‌شوند.

وی تصریح کرد: هموطنان از طریق خانواده‌های خود در کشور برای گرفتن بلیت اقدام کنند.

مذنب توضیح داد: راه‌های بازگشت زائران اربعین به کشور تسهیل می‌شود تا هموطنان در فرآیند کوتاه به کشور بازگردند.