شناسهٔ خبر: 98318 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در شش ماهه اول سال جاری انجام گرفته است؛

صادرات افزون بر ۷۹۰ هزار تن کالا از پایانه های مرزی شمال سیستان و بلوچستان

صادرات افزون بر 790 هزار تن کالا از پایانه های مرزی شمال سیستان و بلوچستان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از صادرات ۷۹۱ هزار و ۸۳ تن کالا توسط ۳۴ هزار و ۵۶۷ دستگاه کامیون از پایانه های مرزی میرجاوه و میلک در شش ماهه سال جاری خبر دادکه نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۲ درصدی رانشان می دهد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان) تیمور باقری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ۴۴۹ هزار و۴۲۲ تن کالا در این مدت از طریق پایانه مرزی میرجاوه و ۳۴۱ هزار و ۶۶۱ تن کالا از طریق پایانه مرزی میلک صادرشده است , تصریح کرد : گاز مایع , هیدروکربن , قیر ,بنزین , گازوئیل و تره بار عمده کالاهای صادراتی این مدت استان را تشکیل می دهند.

وی مجاورت این استان با منطقه ژئوپولیتیک خلیج فارس و آب های بین المللی، همسایگی با کشورهای پاکستان و افغانستان، همجواری با حوزه شبه قاره هند و همچنین امکانات بالقوه اقتصادی و ترانزیتی از جمله پایانه های مرزی موجب ایجاد موقعیت تجارت فرامرزی ممتاز برای استان شده است به طوری که با وجود شیوع ویروس کرونا شاهد رونق مرزها هستیم.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان مجموع ترانزیت از پایانه های مرزی میرجاوه و میلک را درشش ماهه سال جاری ۲۹۵ هزار و ۲۳۹ تن کالا و واردات را ۱۲۷ هزار و ۲۵ تن کالا عنوان کرد.

باقری بر افزایش مبادلات اقتصادی سیستان و بلوچستان با کشورهای افغانستان و پاکستان تاکید کرد و افزود : به منظور بهره گیری هر چه بهتر از ظرفیت های موجود , عملیات توسعه پایانه مرزی میلک و طرح توسعه سالن مسافری پایانه مرزی میرجاوه توسط این اداره کل در حال انجام می باشد .