شناسهٔ خبر: 9832 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر جدید اداره بنادر لنگه خبر داد:

پیشرفت ۸۲ درصدی پروژه لایروبی حوضچه بندر تجاری لنگه

لایروبی بندر لنگه مدیر جدید اداره بنادر و دریانوردی لنگه از پیشرفت ۸۲ درصدی پروژه لایروبی این بندر خبر داد و گفت: در حال حاضر حجم لایروبی حوضچه این بندر به رقم ۲۴۵ هزار متر مکعب رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "محمود صابری" ضمن اعلام این خبر افزود: پروژه لایروبی ۲۵ هکتار از ۳۰ هکتار حوضچه بندر لنگه این روزها به ایستگاه پایانی و روزهای آخر اجرای خود نزدیک می شود.

وی ادامه داد: این پروژه به دنبال طرح توسعه دریایی بندر لنگه و با هدف هم سطح سازی و افزایش عمق ۷۵ درصد از حوضچه عملیاتی بندر تا عمق ۵/۵ متر با هزینه ۱۰۰ میلیارد ریالی آغاز شد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه ضمن تأکید بر کلید خوردن این پروژه از دی ماه سال ۱۳۹۲ پیش بینی کرد: لایروبی بندر تا اواخر شهریور ماه سال جاری به پایان برسد.

وی بالا رفتن ضریب ایمنی شناورها و افزایش توان تخلیه و بارگیری تا مرز ۴/۵ میلیون تن در سال پس از پایان طرح توسعه دریایی را از جمله مزایای اجرای این پروژه برشمرد.

بندر لنگه به همراه مجتمع شهید رجایی و بندر شهید باهنر در استان هرمزگان از جمله بنادر ترانزیتی، تجاری و مسافری است که در کریدور بین المللی شمال – جنوب واقع شده است./

نظر شما