شناسهٔ خبر: 98345 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان خبر داد:

ابلاغ طرح جامع و تفصیلی شهر شیرگاه توسط استاندار مازندران

معاون شهرسازی و معماری استان مازندران معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران از ابلاغ طرح جامع و تفصیلی شهر شیرگاه توسط استاندار مازندران خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران)، شیرزاد یزدانی معاون شهرسازی و معماری گفت: طرح جامع و تفصیلی شهر شیرگاه که در شورایعالی شهرسازی و معماری ايران به تصویب رسیده بود، جهت اجرای چهارچوبهای تعیین شده در طرح و هدایت توسعه کالبدی و فیزیکی شهر توسط حسین زادگان استاندار مازندران  به شهرداری شیرگاه ابلاغ شده است.

وی گفت : به طور کلی، مبانی تهیه ی طرح های توسعه شهری در ایران برگرفته از مصوبات شورایعالی شهرسازی شهرسازی و معماری ایران و نیز متکی بر قانون تغییر نام وزارت آبادانی و مسکن به وزارت مسکن و شهرسازی است. طرح جامع توسط وزارت راه و شهرسازی و با همکاری مهندسان مشاور واجد صلاحیت تهیه می شود و تصویب نهایی آن با شورای عالی شهرسازی و معماری ایران است.

یزدانی با اشاره به اینکه طرح جامع و طرح تفصیلی، دو طرح مهم در برنامه ریزی و مدیریت شهری است، گفت: این دو طرح لازم و ملزوم یکدیگرند، اما در عین حال از نظر روش کار، شیوه تهیه، مقیاس نقشه ها و نتیجه نهایی، تفاوت هایی با هم دارند.  

معاون شهرسازی ومعماری یادآور شد : طرح جامع شهری، به منظور تدوین برنامه و تعیین جهات توسعه شهر و تامین نیازمندی های آن، بر مبنای پیش بینی ها و اهداف توسعه شهری در یک دوره ده ساله و براساس طرحهای فرادست تهیه می شود که به صورت راهنما عمل می کند و خط مشی کلی سیاست های توسعه شهری را تعیین می کند. همچنین گزارش این طرح شامل اطلاعاتی درباره اوضاع جغرافیایی، اقتصادی و اجتماعی شهر، ضوابط و مقررات کاربری اراضی، شبکه معابر و تاسیسات زیرساختی و .... است.

یزدانی در خاتمه گفت: مطالعات طرح تفصیلی، متعاقب طرح جامع صورت می پذیرد و در حقیقت، تنظیم برنامه های مفصل و اقدامات جزئی و دقیق در مناطق و محلات شهری و همچنین طراحی آن ها را به عهده دارد. علاوه بر این، تکلیف تمامی قطعات زمین را به لحاظ کاربری، تراکم ساختمانی و گذربندی مشخص می کند و به عنوان یک سند در دستور کار شهرداری قرار می گیرد.