شناسهٔ خبر: 98348 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان:

انتقال زائران اربعین خراسان شمالی از مرز عراق آغاز شد

انتقال زائران اربعین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: انتقال زائران اربعین استان از مرز عراق آغاز شده است و برای تامین اتوبوس موردنیاز بازگشت آنها هیچ مشکلی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جعفر شهامت، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: انتقال زائران اربعین استان از مرز عراق آغاز شده است و برای تامین اتوبوس موردنیاز بازگشت آنها هیچ مشکلی وجود ندارد.

جعفر شهامت روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اولویت این اداره کل برای بازگرداندن زائران اربعین، زوار خراسان شمالی است البته در این زمینه محدودیت وجود ندارد و رانندگان می توانند زائران سایر استان ها را از مرز مهران به سایر نقاط جابه جا کنند.

وی خاطرنشان کرد: تامین ایمنی حمل و نقل و انتقال زائران اولویت اصلی ما در خدمات رسانی به این مسافران است از این رو شرکت های مسافربری استان در تامین و اعزام اتوبوس شرایط لازم را رعایت می کنند، هر اتوبوس باید سه نفر راننده داشته باشد و پیش از سفر از بررسی لازم از ایمنی ناوگان انجام می شود.

شهامت خاطرنشان کرد: هماهنگی های لازم انجام شده تا تاییدیه فنی ناوگان قبل از حرکت اتوبوس ها و همچنین رعایت نکات ایمنی در طول سفر توسط رانندگان به عمل آید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود درباره نرخ خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی گفت: زائران باید کرایه رفت و برگشت از مرز به استان را پرداخت کنند، نرخ های مصوب همانند سال ۹۸  بصورت رفت وبرگشت محاسبه می شود.

وی اظهار داشت: کار جابه جایی زائران از مرز عراق تا دهم مهرماه جاری ادامه دارد و ما آمادگی داریم تا برای سرعت دادن به این امر، ناوگان مورد نیاز را در استان تامین و به مرز اعزام کنیم

مدیرکل راهداری و حمل و نقل خراسان شمالی درباره رعایت فاصله گذاری اجتماعی در اتوبوس بازگشت زوار اظهار داشت: پروتکل های بهداشتی مطابق سابق رعایت می شود.

بر اساس این گزارش، امسال خروج زائران اربعین حسینی از ایران از مرز زمینی ممنوع اعلام شد و بر این اساس زائران با رعایت الزامات مربوط به داشتن کارت واکسیناسیون علیه کرونا، از طریق هوایی وارد عراق شده و در آیین پیاده روی شرکت کردند.

بازگشت زائران اربعین به صورت زمینی از طریق مرز مهران و شلمچه میسر شده و انتقال آنان به داخل کشور در حال انجام است.

ناوگان عمومی خراسان شمالی به تعداد 157 دستگاه ناوگان اتوبوسی در نیمه نخست امسال بیش از 687 هزار مسافر از مبدأ شهرهای استان از طریق 35 شرکت مسافربری اقدام کرده است.

برچسب‌ها: