شناسهٔ خبر: 98350 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در اداره كل راه و شهرسازی خراسان رضوی؛

مراسم تجلیل از رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس برگزار شد

013.jpg طی مراسمی به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، از كارمندان ایثارگر و ايثارگران هشت سال دفاع مقدس در اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي تجلیل به عمل آمد.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازي (خراسان رضوي)، در این مراسم، سيدعبدالمجيد نژادصفوي مدیركل راه وشهرسازي خراسان رضوي ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب بویژه شهدای هشت سال دفاع از کیان اسلامی را که در جبهه های حق علیه باطل ایثارگرانه در برابر تمام قدرت های جهانی ایستادگی کردند، گرامی داشتند و سربلندی و امنیت و آسایش این مرزبوم را از برکت خون پاک شهیدان دانستند.
مدیركل راه و شهرسازي خراسان رضوي در ادامه اظهار داشت: ما به حضور جانبازان و ایثارگران و فرزندان معظم شهدا و ايثارگر همکار در این اداره کل افتخار می کنیم و استقامت در مسیر ایثارگری و جانبازی را از درگاه خداوند متعال خواستاریم.
نژادصفوي با گرامیداشت یاد و خاطره رشادت و فداکاری های رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس گفت: اتحاد، انسجام و وحدت كلمه رمز پيروزي ما در جنگ تحميلي بود و به لطف خدا، امروز عليرغم تمام تحريم ها با همين ادبيات و وحدت كلمه شاهد اقتدار نظام و به نتيجه رسيدن اهداف نظام اسلامي هستيم.  
وي افزود: اين هفته فرصت مناسبی برای بیان ایثارگری ها و رشادت های رزمندگان است و به همين مناسبت برنامه های مختلفی از جمله برنامه هاي ورزشي برای کارکنان اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي در نظر گرفته شده است.
وي در ادامه تصريح كرد: همچنين در اين هفته اقدامات متعددي برگزار شد كه از آنجمله برگزاري نمايشگاه مجازي عكس «ياد ياران» با موضوع گراميداشت فداكاري هاي رزمندگان و خانواده ايثارگران اين اداره كل در دوران دفاع مقدس، تکریم خانواده معظم شهدا، تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس و اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشي با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های اين اداره كل در هفته دفاع مقدس بوده است.
مديركل راه و شهرسازي خراسان رضوي افزود: اجراي مراسم قرائت زيارت عاشورا در محوطه بيروني اداه كل، زيارت بارگاه منور رضوي، زيارت مزار شهداي گمنام در جبل النور، برگزاري مسابقات فرهنگي و مقاله نويسي و همايش كوهنوردي خانوادگي از ديگر برنامه هاي شاخص اين اداره كل در راستاي گراميداشت اين هفته بوده است.  
نژادصفوي هفته دفاع مقدس را یادآور حماسه‌های رزمندگان، جانبازان و شهدا دانست و افزود: ایثار و فدارکاری رزمندگان، ایثارگران، شهدا و آزادگان و مقاومت مردم شهیدپرور و آزاده ایران اسلامی در برابر تجاوز دشمن تا بن دندان مسلح هیچ‌گاه از ذهن ملت ایران و جهانیان پاک نخواهد شد.
وی همچنین گفت: همه ما وظیفه داریم با برپایی و برگزاری مراسم ها و برنامه های آئینی و مذهبی این فرهنگ غنی و مملو از زیبایی را در جامعه خودمان به خصوص در بین جوانان زنده نگه داریم تا همگان بدانند برای حفظ این آب و خاک چه رشادت ها و از خودگذشتگی‌هایی شده است.  
گفتني است در اين مراسم همچنين عليرضا دلبريان راوي ايام دفاع مقدس به ذكر خاطراتي از ايام هشت سال دفاع مقدس پرداخت.  
وي با بيان خاطرات شهداي انقلاب و رزمندگان در ميدان هاي جنگ تحميلي، عاقبت بخيري را بزرگترين ارزوي خود عنوان كرد و گفت: ما در هر   جا و هر مقامي، بايد تلاش كنيم رضايت و لطف خداوند را كسب كنيم و همواره از خداوند توفيق توبه و عاقبت بخيري طلب كنيم.  
در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدير از ایثارگران و فرزندان معظم شهدا و ايثارگر همكار اين اداره كل و نيز نفرات برتر مسابقات فرهنگي و ورزشي تجلیل و قدردانی بعمل آمد.