شناسهٔ خبر: 98419 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خبر داد:

تسهیلات راه آهن برای بازگشت زائران اربعین از مرز شلمچه

سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه آهن از آمادگی این شرکت برای انتقال زائران اربعین از مرز شلمچه به خرمشهر و از خرمشهر تا اهواز بصورت رایگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید رسولی با اشاره به تدابیر وزارت راه و شهرسازی برای بازگشت هرچه راحت‌تر زائران اربعین به شهر‌های خود افزود: قطار‌هایی به صورت یکسره و شبانه روزی به همین منظور تدارک دیده شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: علاوه بر قطار‌های برنامه‌ای، چهار رام قطار فوق العاده نیز برای انتقال زائران از ایستگاه اهواز به شهر‌های مقصد زائران تدارک دیده شده است و این قطار‌ها هم اکنون در اهواز مستقر هستند.

وی با اشاره به آغاز عملیات بازگشت از شب گذشته افزود: علاوه بر تدارکات دیده شده، در صورت اعلام ستاد اربعین، راه آهن جمهوری اسلامی ایران این ظرفیت و آمادگی را دارد که متناسب با نیاز زائران، ظرفیت‌های خود را افزایش دهد.

رسولی افزود: با توجه به ایام شهادت حضرت امام رضا علیه السلام، قطار‌های فوق العاده‌ای در مسیر مشهد مقدس تدارک دیده ایم، اما در صورت نیاز می‌توان بخشی از این قطار‌ها و همچنین قطار‌هایی که ضریب اشغال کمتری دارند را نیز به مسیر محور جنوب و اهواز اعزام کنیم.

به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در تهران در روز گذشته افزود: راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز به سهم خود در این مراسم تلاش کرد بخشی از زائران را از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در ایستگاه شهرری، به شهر‌های اطراف بصورت رایگان منتقل کند.