شناسهٔ خبر: 98491 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

با هدف تامین زیرساخت رادیویی بنادر شرق؛

بندر تیاب به سیستم ردیابی اتوماتیک ایستگاهی شناورها مجهز شد/ افزایش ضریب ایمنی شناورهای درحال عبور

بندر تیاب به سیستم ردیابی اتوماتیک ایستگاهی شناورها مجهز شد مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از تجهیز بندر تیاب به سیستم شناسایی و ردیابی اتوماتیک ایستگاهی شناورها خبرداد و گفت: مشابه این اقدام در سایر بنادر شرق در دستور کار قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا محمدحسینی تختی در تشریح جزییات تجهیز سیستم  اتوماتیک ایستگاهی شناورها اظهارداشت: این اقدام با هدف افزایش ضریب ایمنی و سهولت ارتباطات پایدار زمینه ساز پل ارتباط رادیویی بین بندر تیاب با بندر شهید باهنر خواهد شد.

وی تصریح کرد: این اقدام همچنین مطابق با آیین نامه solas (کنوانسیون بین المللی ایمنی جان اشخاص در دریا) به منظور افزایش ضریب ایمنی شناورهای درحال عبور با توجه به حجم ترافیک و نیز بهره‌گیری از تجهیزات به روز مطابق با استانداردهای بین‌المللی می‌باشد.

وی از مزیت‌های نصب سیستم شناسایی و ردیابی اتوماتیک ایستگاهی شناورها به سهولت در رهگیری و اطلاعات شناورها، مبادله اطلاعات بین  شناورها(حتی بدون نیاز به اپراتور) و کاهش ترافیک بر مدارهای vhf اشاره کرد و افزود: این سیستم قادر به ارسال اطلاعات به صورت دایمی به شناورها و ایستگاه‌های کنترل ساحلی است که دارای برد رادیویی بالایی می‌باشد.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان، تسریع و انتقال اطلاعات اعم از مکاتبات اداری، پیام‌های ایمنی و هواشناسی بدون اختلال در شبکه از دیگر مزیت‌های نصب این سیستم عنوان کرد.

حسینی خاطرنشان کرد: به منظور تکمیل زیر ساخت‌های رادیویی و ارتباطی، عملیات نصب یک دکل به ارتفاع ۶۸ متر با پهنای باند وسیع در بندر چند منظوره تیاب به پایان رسیده است.

لازم به ذکر است، بندر چند منظوره تیاب به عنوان زیر مجموعه مدیریت بنادر و دریانوردی شهید باهنر در فاصله ۱۲۵ کیلومتری شرق بندرعباس که کاربری آن در زمینه‌های تجاری، صیادی و  گردشگری است.

به گزارش  اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، بندر تیاب دارای یک اسکله بتنی شمع و عرشه با کاربری تجاری و به طول ۸۰ متر ، مبدا و مقصد بندر‌های حاشیه خلیج فارس مانند دبی، شارجه، ابوظبی و بنادر کشور عمان است و یکی از بنادر تاریخی استان هرمزگان قلمداد می‌شود که در گذشته با هندوستان و آفریقا مراودات تجاری داشته است.