شناسهٔ خبر: 98496 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تأمین ارکان قانون جهش تولید در شهرستان بوکان

بوکان نشست نماینده مردم شهرستان بوکان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان بوکان با مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی به منظور تأمین ارکان قانون جهش تولید مسکن به ویژه استفاده از اراضی داخل محدوده و در اختیار دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، مدیرکل راه و شهرسازی در این نشست گفت: اولین منبع تأمین زمین در قانون جهش تولید مسکن، استفاده از اراضی تحت اختیار سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی به دلیل برخورداری از خدمات زیربنایی تعیین شده و در مرحله دوم از اراضی ملی در محدوده و حریم شهرها استفاده می‌شود.

سیدمحسن حمزه لو ادامه داد: تخصیص ١۵ میلیارد ریال برای افزایش خدمات و بهسازی معابر مسکن مهر و ١۵ میلیارد ریال جهت ساماندهی بافت‌های ناکارآمد شهری بوکان با استفاده از منابع بازآفرینی شهری از مهم‌ترین مصوبه‌های این نشست بود. همچنین الحاق به محدوده ٢۴ هکتار از اراضی ملی در این نشست پیشنهاد شد.

برای اجرای قانون جهش تولید مسکن، مدل‌های مختلفی پیش‌بینی شده‌، واگذاری زمین به گروه‌های چندنفره و اعمال حمایت‌های فنی و مهندسی، تسهیلات از بارزترین مدل‌های اجرایی است تا فرایند خانه‌دار شدن مردم کوتاه شود.