شناسهٔ خبر: 98526 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

هشدار سطح زرد هواشناسی:

احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها

هشدار هواشناسی سازمان هواشناسی یک هشدار سطح زرد هواشناسی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی با صدور یک هشدار سطح زرد از ورود دو سامانه هوای ناپایدار به کشور خبر داد. بر اساس این اطلاعیه، سامانه اول تداوم فعالیت سامانه بارشی در اردبیل، مازندران، گلستان، شمال آذربایجان شرقی و گیلان است که از شنبه دهم مهر آغاز شده و تا دوشنبه دوازدهم مهر ادامه دارد.

نوع مخاطره این سامانه بارش باران، رگبار ورعد و برق و وزش باد شدید موقتی و اثر مخاطره آن احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، احتمال آبگرفتگی موقت و وزش تند باد موقت است، بنابراین احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، تقویت سازه‌های موقتی، احتیاط در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع و احتیاط در صعود به ارتفاعات توصیه می‌شود.

سامانه دوم افزایش شیو فشاری است که تا یکشنبه یازدهم مهر ادامه دارد و نوع مخاطره آن وزش باد شدید و احتمال گردو خاک در شمال سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی و خوزستان است.

اثر مخاطره این سامانه وزش باد شدید و احتمال گردوخاک، شکستن درختان فرسوده و احتمال خسارت به سازه های موقت است و احتیاط در رفت و آمد بین شهری، محکم کردن سازه های موقت و تابلوهای تبلیغاتی و احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان های نیمه کاره و حفظ محصولات کشاورزی توصیه می‌شود.