شناسهٔ خبر: 98536 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بیش از ۲هزار عدد تابلو و علایم ایمنی در راه‌های استان قزوین نصب شد

بازسازي و بكارگيري مجدد  بيش از 3 هزار انواع تابلو هاي ايمني رییس اداره توسعه ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از نصب و تعمیر ۲هزار و ۹۴عدد تابلو و علایم ایمنی در راه‌های این استان طی ۶ماهه ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(قزوین)، امیر علی‌پور گفت: این تابلوها و علایم ایمنی با هدف ارتقای ایمنی جاده ها نصب می‌شوند و نقش زیادی در ارتقای ضریب ایمنی دارند.

وی همچنین از اجرای عملیات خط‌کشی جاده‌ها به طول هزار و ۱۱۰کیلومتر در این مدت خبر داد و گفت: خط‌کشی راهها سالانه در حدود ۲هزار کیلومتر از راه‌های استان اعم از آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها و راه های اصلی و فرعی اجرا می‌شود.

علی‌پور ادامه داد: تلاش شده در هیچ کدام از محورهای استان مشکلی از نظر خط‌کشی جاده ها مشاهده نشود.

رییس اداره توسعه ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین، پاکسازی و زیباسازی حریم راه‌ها، نصب تابلوهای اطلاعاتی با اولویت نقاط پرتصادف، بهبود وضعیت حفاظ‌ها و نگهداری روشنایی محورها را از دیگر اقداماتی عنوان کرد که برای ارتقای ایمنی جاده ها توسط این اداره انجام می‌شود.

علی‌پور افزود: تعمیر و بهسازی حفاظ میانی راه‌ها به طول ۱۱۹کیلومتر، اجرای عملیات روشنایی طولی در ۲ کیلومتر و روشنایی نقطه ای در هشت تقاطع همسطح پرتصادف، نصب ۳۳۶متر مربع تابلوهای اطلاعاتی راه‌ها با اولویت نقاط پرتصادف از جمله اقداماتی است که طی این مدت در جهت افزایش ایمنی تردد کاربران جاده‌ای اجرا شده است.