شناسهٔ خبر: 98573 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن سمنان خبر داد:

اجرای طرح اقدام ملی مسکن در سمنان با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی/۴۳ هزار واحد در سطح استان سنددار شد

اجرای مسکن ملی در سمنان مدیرکل بنیاد مسکن سمنان با اشاره به اینکه در اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان و در مناطق پرمتقاضی کسری زمین وجود دارد، پیشرفت فیزیکی ۳۸۴ پروژه در حال اجرای مسکن ملی را ۳۰ درصد عنوان کرد.

علیرضا فلاحی مدیرکل بنیاد مسکن سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بخشی از فعالیت‌های آن بنیاد در اجرای طرح اقدام ملی مسکن، سند دار کردن واحدهای مسکونی در روستاها و شهرهای کوچک را برشمرد.

مدیرکل بنیاد مسکن سمنان یا یادآوری این مطلب که پروژه طرح اقدام ملی مسکن علاوه بر شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت نیز طبق توافق با وزارت راه و شهرسازی در حال انجام است، گفت: هم اکنون ۳۸۴ واحد طرح اقدام ملی مسکن در شرق و مرکز استان در حال اجراست که عمده واحدها در دو شهر سمنان و شاهرود با پیشرفت حدود ۳۰ درصد در حال انجام است.

فلاحی ادامه داد: در سمنان در مجموع  ۸ هزار و ۲۰ نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۴هزار و ۴۹۴ نفر تایید نهایی شدند. تعدادی زمین از سوی وزارت راه و شهرسازی به بنیاد واگذار شد.

وی با اشاره به اینکه در اجرای طرح اقدام ملی مسکن در سطح استان، جاهایی که مردم استقبال نکردند وزارت راه تامین زمین کرده و در مناطقی که مردم استقبال کردند کسری زمین وجود دارد، تاکید کرد: چنانچه کسری زمین در مناطق پرمتقاضی جبران شود، طرح اقدام ملی مسکن با سرعت و کیفیت اجرایی خواهد شد.

فلاحی اعلام کرد: زمین‌هایی که واگذار شد عمدتا در مناطقی هستند که متقاضی ندارد و در شهرهایی که متقاضی وجود دارد، مشکل کمبود زمین وجود دارد. به عنوان نمونه در شهرهای سرخه و شهمیرزاد، وزارت راه و شهرسازی زمین ندارد اما متقاضی فراوانی وجود دارد که باید زمین توسط وزارت راه، تملک شود.

مدیرکل بنیاد مسکن سمنان با اشاره به اینکه در روستاها و شهرهای کوچک در مجموع از ابتدای اجرای طرح سند دار کردن ۴۳ هزار پلاک سند دار شدند، گفت: در سطح استان در روستاها نزدیک به ۴۱ هزار واحد سند دار شدند و ۲ هزار واحد نیز در شهرها سنددار شدند. در برنامه امسال است تا ۲ هزار واحد سنددار شوند که تاکنون حدود ۷۰۰ واحد سنددار شدند.

فلاحی در خصوص سهمیه استان سمنان در اجرای مسکن روستایی، گفت: سهمیه استان سمنان از سال ۸۴ تاکنون سالانه اجرای یکهزار واحد بوده که کارهای آن در استان طبق روال در سنوات مختلف انجام شده است.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن سمنان،از ۲۹۷ روستایی که در سمنان وجود دارد همگی دارای طرح هادی هستند و طرح هادی در ۸۱ درصد روستاهای استان اجرایی و عملیاتی شده است.