شناسهٔ خبر: 98608 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

احتمال غرق شدن شناگران و آسیب به شناورها در آب‌های جنوبی و شمالی/ تهران خنک‌تر می‌شود

موج دریا کارشناس سازمان هواشناسی نسبت به وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی گسترده در معابر، کاهش دید در جاده‌های برون‌شهری تحت تاثیر طوفان در شمال و جنوب کشور هشدار داد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز دوازدهم مهر و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از امروز بعدازظهر تا روز پنجشنبه برای استان‌های ساحلی خزر، اردبیل و شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیشبینی شده است و در نوار شمالی کشور کاهش دما رخ حواهد داد. دریای خزر نیز مواج پیش بینی شده و در نواحی غربی دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل گیلان و غرب مازندران احتمال غرق شدن شناگران آسیب به قفس‌ها و تورهای ماهیگیری و خسارت به قایق و شناورهای کوچک وجود دارد.

وی ادامه داد: در ادامه فعالیت سامانه چرخند حاره‌ای شاهین در جنوب کشور، امروز دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس علاوه بر افزایش ارتفاع موج، رگبار و رعد و برق و وزش باد خیلی شدید که می تواند منجر به خسارت در این مناطق شود، رخ خواهد داد.

گودرزی گفت: آسمان تهران امروز صاف همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است و ۲۷ درجه سانتیگراد بیشینه دمای امروز تهران خواهد بود. در ضمن گفتنی است که هوای تهران در روزهای پایانی هفته خنک‌تر خواهد شد.