شناسهٔ خبر: 98629 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان خبر داد:

انتخابات هیات مدیره سازمان‌های نظام مهندسی زنجان و کرمان برگزار شد/تخلفات احتمالی در لیست نامزدهای نظام استان تهران بررسی می‌شود

عبدی قهرودی مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان با اشاره به اینکه انتخابات نهمین دوره اعضای هیات‌مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان کشور در دو استان زنجان و کرمان با مشارکت بالا برگزار شد، از رسیدگی به تخلفات احتمالی در ارایه لیست نامزدهای نظام استان تهران، خبر داد.

علی‌محمد عبدی‌قهرودی مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اعلام این مطلب که روز گذشته ۱۱ مهر انتخابات نهمین دوره هیات‌مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان در دو استان زنجان و کرمان به شکل تمام الکترونیکی برگزار شد در خصوص میزان مشارکت و درصد مشارکت در این دو استان، اظهار کرد: در انتخابات نهمین دوره اعضای هیات‌مدیره سازمان نظام مهندسی کرمان ۴ هزار و ۴۸۶ نفر شرکت کردند که درصد مشارکت در استان ۳۵/۴۶ درصد ثبت شد. در استان زنجان نیز درصد مشارکت ۴۶/۲۴ درصد بود که این درصد نسبت به در دوره قبل با میزان مشارکت ۲۳/۱۰ درصد دو برابر رشد را تجربه کرد.

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان همچنین در خصوص ادعاهای مطروحه مبنی بر نادیده گرفته شدن دستور وزیر راه و شهرسازی درباره تعارض منافع در لیست نامزدهای هیات مدیره سازمان نظام تهران، گفت: هیات اجرایی و دستگاه نظارت استان تهران بررسی‌های خود را انجام و نتیجه اعلام عمومی شده است. چنانچه فردی نسبت به تایید صلاحیت دیگران و یا رد صلاحیت خود در فهرست منتشر شده نامزدها اعتراض یا شکایتی دارند می‌تواند شکایت خود را به دستگاه نظارت کشور اعلام کند تا رسیدگی انجام شود. با این حال ، چنانچه در هر زمانی تخلفی محرز شود دستگاه نظارت کشور اقدام خواهد کرد و افراد متخلف از لیست نهایی حذف خواهند شد و افرادی که صلاحیتشان برای انتخابات تایید نشده نیز در صورت ارایه دلایل متقن و مستندات لازم ، به نسبت به آنها اتخاذ تصمیم خواهد شد و در صورت تایید صلاحیت نهایی،‌ اسامی آنها به لیست افزوده می‌شود.