شناسهٔ خبر: 98652 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار چهارمحال و بختیاری خبر داد:

١٠ هزار واحد مسکونی، سهم استان در برنامه جهش تولید مسکن کشور

ساخت مسکن ملی ـ منظریه شهرکرد 2.jpg استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای اجرایی نمودن برنامه تولید یک میلیون واحد مسکونی در سال، سهم استان ساخت حداقل ده هزار واحد مسکونی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، اقبال عباسی در جلسه شورای تأمین مسکن استان با اعلام این مطلب، گفت: لازم است کلیه دستگاه های دولتی همکاری لازم را جهت تسریع در برنامه ساخت مسکن سالانه به عمل آورند.

وی با استناد به ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن، کلیه دستگاه های دولتی استان را مکلف کرد؛ با شناسایی اراضی مازاد خود، نسبت به معرفی آن ها به همراه نقشه های مربوطه به اداره کل راه و شهرسازی اقدام نمایند.

استاندار چهارمحال و بختیاری به ظرفیت منازل سازمانی در جهت تأمین مسکن سالانه اشاره کرد و افزود: اداره کل راه و شهرسازی بر اساس قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، نسبت به تعیین تکلیف و ساماندهی وضعیت منازل سازمانی سطح استان اقدام نماید.

عباسی همچنین تأمین زیرساخت های لازم بر اساس قانون جشن تولید مسکن را ضروری خواند و گفت: بر اساس تبصره یک ماده ۹ این قانون، وزارت خانه های نیرو، نفت، راه و شهرسازی و ارتباطات و فناوری اطلاعات و دستگاه‌های زیرمجموعه آن ها مکلفند؛ زیرساخت های لازم را در اراضی مورد نظر فراهم نمایند.

مدیرکل راه و شهرسازی نیز با اشاره به شیوه نامه طرح اقدام ملی مسکن گفت: این اداره کل اقدام به انتخاب سازندگان و پیمانکاران دارای صلاحیت از طریق فراخوان نموده است. حسینعلی مقصودی افزود: در حال حاضر در سطح استان ساخت 452 واحد توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و 2139 واحد توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به عنوان کارگزاران طرح، در دست اقدام است و بر اساس فراخوان جدید، ساخت ۱۶۰۰ واحد مسکونی در محله ۳۴ منظریه شهرکرد نیز بر اساس قیمت پایه مصوب شورای مسکن استان به سازندگان دارای صلاحیت واگذار می شود.

وی همچنین با اشاره به لزوم شناسایی اراضی مازاد دستگاه های دولتی در استان، تشکیل کارگروهی متشکل از راه و شهرسازی، ثبت اسناد و املاک و فرمانداری، با محوریت فرمانداری در شهرستان ها خبر داد و گفت: این کارگروه، نسبت به شناسایی و جمع بندی اراضی آزاد دولتی اقدام و مراتب را به ادارات کل راه و شهرسازی و ثبت اسناد و املاک ارسال می نماید‌.

تحویل اراضی ملی مورد نیاز در محدوده و حریم شهرها برای طرح‌های مصوب تولید مسکن توسط اداره کل منابع طبیعی استان, اولویت اراضی متصل به بافت شهری در بافت فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی در تأمین اراضی توسط راه و شهرسازی، شناسایی زمین های مستعد توسعه شهری با اولویت شهر های در دست اقدام طرح جامع شهری توسط اداره کل راه و شهرسازی از دیگر مصوبات شورای مسکن استان بود.