شناسهٔ خبر: 98747 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون ساخت ونگهداری راه های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای:

تامین قیر مورد نیاز برای بازسازی و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی استان خراسان جنوبی

بزدی مهندس مقبلی ازراه های روستایی خراسان جنوبی2.jpg معاون ساخت و نگهداری راه های روستایی و فرعی سازمان راهداری حمل و نقل جاده ای نسبت به تامین قیر مورد نیاز برای بازسازی و نگهداری راه های فرعی و روستایی استان خراسان جنوبی قول مساعد داد.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی ( خراسان جنوبی) خداداد مقبلی معاون ساخت و نگهداری راه های روستایی و فرعی این سازمان در سفر به استان خراسان جنوبی از راه های فرعی و روستایی استان بازدید و  مشکلات را مورد بررسی قرار داد.
 معاون ساخت و نگهداری راه های روستایی و فرعی سازمان در بازدید از راه های فرعی و روستایی شهرستان درمیان از پروژه در حال اجرای آسفالت  اسلاری سیل  در روستای ذکری بازدید کرد.
گفتنی است پروژه اسلاری سیل برای اولین بار در استان خراسان جنوبی به منظور کاهش هزینه ها و احداث محورها با کیفیت بالا، با استفاده از نوآوری سیستم های روکش راه ها به طول ۳ کیلومتر اجرایی شده است.
 مقبلی همچنین از محور اسدیه_ دستگرد _پهواز ، پایانه مرزی ماهیرود و پروژه های محور فرعی و روستایی شهرستان سربیشه بازدید و مشکلات آنها را مورد بررسی قرار داد.
بازدید از محور فرعی خوسف _ماژان _ دهک، پروژه چیپ سیل
و احداث راه روستایی محور سلم آباد شهرستان خوسف از دیگر بازدید های معاون ساخت و نگهداری راه های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خراسان جنوبی بود.
معاون ساخت و نگهداری راه های روستایی و فرعی سازمان با استاندار خراسان جنوبی دیدار و ضمن بررسی مسائل و مشکلات راه های روستایی استان افزود: با توجه به فعال شدن معادن در سطح استان و رشد بار سنگین ترافیکی در محور روستایی استان خراسان جنوبی، سبب تخریب رویه آسفالت خواهدشد، تقاضا می شود دستگاه های متولی از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت و کارخانه سیمان که بیشترین استفاده از راه های روستایی را دارند در راستای نگهداری راه ها کمک کنند‌.
استاندار خراسان جنوبی گفت: امید است سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  در زمینه تامین قیر برای محورهای فرعی و روستایی با توجه به گستردگی مساحت استان نگاه ویژه‌ای داشته باشد که معاون ساخت و نگهداری راه های روستایی و فرعی سازمان در زمینه تامین قیر محورهای فرعی و روستایی قول مساعد داد.
همچنین اسداله جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی نیز ضمن تشکر از سفر معاون ساخت و نگهداری راه های روستایی و فرعی سازمان با ارایه گزارش عملکرد در زمینه بهسازی راه های فرعی و روستایی به بیان مشکلات در این حوزه پرداخت.
در ادامه سفر معاون ساخت و نگهداری راه های روستایی و فرعی سازمان به استان خراسان جنوبی از محور مواصلاتی بیرجند - خوسف - سه راهی راهداران ودیهوک - راور  بازدید کرد.
 شایان ذکر است مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان جنوبی معاون ساخت و نگهداری راه های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را همراهی کرد.